۶ درصد دانش آموزان خراسان رضوی سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجلاس روسای آموزش و پرورش استان گفت ۶ درصد دانش‌آموزان استان خراسان رضوی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
۶ درصد دانش آموزان خراسان رضوی سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این جلسه با بیان این که در آغاز مهر ماه بازگشایی حضوری کلاس های درسی تنها در مدارس روستایی و عشایری صورت می پذیرد اظهار کرد: مدارس غیردولتی با جمعیت دانش‌آموزی پایین نیز می‌توانند پس از کسب مجوز نسبت به بازگشایی حضوری کلاس های درسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در آغاز مهر ماه تنها حدود ۶ درصد دانش آموزان استان سال تحصیلی را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد گفت: شورای مدرسه می بایست با تکمیل فرم های خودارزیابی بر اساس چک لیست های ابلاغی، بررسی و اعلام کند که آیا امکان برگزاری حضوری کلاس های درسی در مدرسه فراهم است یا خیر، پس از تایید شورای مدرسه، ادارات آموزش و پرورش مناطق نیز بایستی این فرم را تایید کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت استان در آغاز سال تحصیلی با کمبود بیش از ۲۴ هزار نیروی انسانی مواجه است اظهار کرد: امسال ۱۰ هزار و ۸۰۰ همکار فرهنگی در استان در آستانه بازنشستگی قرار داشتند که تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ایشان بازنشسته شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون مجوز افزایش آمار نیروهای خرید خدمات آموزشی به استان داده نشده است اظهار کرد: تعداد پرسنل شاغل دستگاه تعلیم و تربیت استان از سال ۹۲ تاکنون با کاهش بیش از ٢۶ هزار نفری روبرو بوده است.

خدابنده با اشاره به نقش موثر مدیران، شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان به منظور اقناع جامعه در خصوص ضرورت بازگشایی مدارس گفت: پیش بینی ما برای سال تحصیلی پیش رو ثبت نام حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش آموز بوده و تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموز در مدارس سراسر استان ثبت نام کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار