معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ گفت:

دفاع‌مقدس تهذیب شجاعانه و حماسه عارفانه است

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11 در آستانه هفته دفاع‌مقدس گفت امتیازات دفاع‌مقدس بی‌بدیل است و یک انقلاب درونی و تحولات بیرونی را برای آن می‌توان به حساب آورد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دفاع‌مقدس تهذیب شجاعانه و حماسه عارفانه است

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11در گفت و گو با پانا گفت: «دفاع مقدس یادآور ترکیبی از دو جهاد است. جهاد اکبر و جهاد اصغر که توأمان در جوهره جان ملت ایران تبلور یافته است؛ چنان تبلور و تحول شگرفی که سبب می شود بنیانگذار انقلاب امام خمینی(ره) ملت ایران را از امت صدر اسلام و عصر پیامبر برتر بداند. آمیختگی دو جهاد، وصف نبرد با نفس و‌ نبرد با خصم است که سبب تهذیبی شجاعانه و حماسه ای عارفانه و مجاهدت با شیطان عیان و شیطان نهان و جنود نفس و‌ جنود خصم است.»
وی افزود: «در تاریخ ایران مدام نبردهایی بوده و هر کدام ویژگی هایی داشته اند. اما امتیازات دفاع مقدس بی بدیل است و یک انقلاب درونی و تحولات بیرونی را برای آن می توان به حساب آورد. پیر و جوان این مرز و بوم با اخلاق پا در راه جهاد می گذارند و با عرفان و شناخت حرکت می کنند و با عشق به شهادت و با شوق به لقاء می رسند.»
عنایت مهر بیان کرد: «شهدا هر کدام در قامت یک عارف مجاهد و سالک و اصل خود را نشان می دهند.»
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11 در پایان گفت: «وقتی به شهیدان گوش فرا می دهیم سخنان حکیمانه خواهیم شنید، رفتار متخلقانه خواهیم دید و به مصداق آیه "یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه" انسان رهیافته به حریم الهی را به عینه مشاهده می کنیم که تا عرش، دل تاخته است و در خدا، ره یافته است و ما باید با مطالعه و آشنایی با زندگی مجاهدان و شهدا همگام با آن ها گام برداریم تا به سعادت دنیا و آخرت دست یابیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار