معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

هدف اصلی پروژه مهر خلق مدارس شاد و پر نشاط است

تبریز(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به پروژه مهر گفت هدف اصلی پروژه مهر خلق مدارس شاد و پر نشاط و ماندگار برای دانش‌آموزان همراه با خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۱۶۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی پروژه مهر خلق مدارس شاد و پر نشاط است

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن تسلیت اربعین حسینی و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: سلامتی همه دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا آرزوی ماست.18 ماه است که مدارس را با آموزش غیر حضوری مدیریت کرده ایم و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده از آبان ماه بتوانیم شادی و نشاط را با آموزش حضوری به دانش آموزان و جامعه بازگردانیم و سالی با کیفیت و مطلوب برای تمام دانش آموزان باشد.
طاهر علمی افزود: قرآن کریم به عنوان قانون اساسی زندگی فردی و اجتماعی بهترین دستورالعمل ها را برای یک زندگی ایده آل ارائه کرده است و نباید از آن غافل باشیم. قرآن فقط در موضوعی محدود خلاصه نشده است. قرآن مانند رودخانه روانی است که در گذر زمان ایستایی ندارد و کتاب به روز و آخرین کتاب الهی است که هدایت کننده تمام انسانهاست و این امر همیشگی است.
وی با بیان اینکه بحث مدیریت شاخه های اخلاقی در قرآن توصیه شده است افزود: مدیریت فقط رفتار سازمانی نیست و بخش مهم آن اخلاق است. میوه و معدن اخلاق باید در معاونت پرورشی باشد مدیریت در نگاه دینی یک طعمه نیست، بلکه فرصتی برای خدمت است.

علمی گفت: باید سفارشات قرآن را در این زمینه مطالعه کنیم. اگر در جامعه مسئولیتی به کسی سپرده شد باید اول آن مسئولیت را پذیرش کرده و ایفای تکلیف کنیم تا پرتو آن به مردم خدمت کند و این یک تکلیف است و اگر عزم استواری نداشته باشید ظلم به مردم کرده اید.

این مقام مسئول ادامه داد: نباید کم توجهی به مسئولیت داشته باشید، زیرا که معاونت پرورشی در همه کارها باید پیشرو باشد. بازگشایی مدارس و پروژه مهر، مهترین کار آموزش و پرورش و مظهر مدیریت توانگر، تحولگرا، نوگرا و ایده گرا است.

علمی خاطر نشان کرد: نباید فقط به پیشبرد فیزیکی در مدارس اهمیت داده شود بلکه فرصتی فراهم شود تا فضا و فعالیت‌های مدارس متناسب با امکانات و خلاقیت عوامل اجرایی در راستای برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین آماده ارائه خدمات مطلوب به تمام دانش آموزان در تمامی زمینه ها فراهم شود و با زبان هنر به استقبال دانش آموزان برویم و رسالت پروژه مهر آماده سازی مدارس و ایجاد انگیزه برای علم آموزی تربیت تمام ساحتی در بین دانش آموزان است.

وی افزود: هدف اصلی پروژه مهر خلق مدارس شاد و پر نشاط و ماندگار برای دانش آموزان همراه با خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس است تا ملت ایران بعد از بازگشایی حضوری با اطمینان خاطر به اسقبال مدارس بیایند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه زنگ مهر نواخته خواهد شد گفت: برنامه ریزی مدون و منظم جهت انجام اهداف پروزه و آماده سازی مدارس برای بازگشایی در اول مهر ماه از اهداف پروژه مهر است.

وی در پایان افزود: زنگ مقاومت و ایثار و شهادت 6 مهر ماه در مدارس طنین انداز خواهد شد. کشور ما با دفاع مقدس در دنیا شناخته شده است و جزو هویت ما است و باید دفاع ملت نسبت به اسلام و کشور و ناموس خود با صمیمیت و به صورت ویژه برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار