رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر:

ضرورت آموزش دانش‌آموزان در زمینه بازیافت و کاهش تولید زباله

اسلامشهر (پانا) - رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش تفکیک زباله با آغاز سال تحصیلی در مدارس و بین دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش دانش‌آموزان در زمینه بازیافت و کاهش تولید زباله

بهزاد بذرگری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر در این رابطه اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدأ و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود و بازگشایی مدارس فرصت مغتنمی برای این آموزش‌ها است.

وی گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که همکاری مردم در اجرای برنامه‌های زیست محیطی در نهادینه شدن فرهنگ صحیح مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته آموزش فرهنگ مدیریت پسماند به دانش‌آموزان از طریق نرم افزار شاد در قالب پوستر، بروشور، کلیپ و موشن‌گرافی با موضوعات کاهش زباله، استفاده مجدد، تفکیک از مبدا، بازیافت طبیعت و زباله و پاکبانان به دانش‌آموزان ارائه شد.

وی بیان کرد: امسال نیز با آغاز سال تحصیلی جدید و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در فضای مجازی و سامانه شاد و در صورت بازگشایی مدارس به صورت حضوری با اجرای نمایش، برنامه‌های آموزشی سازمان پسماند درخصوص بازیافت و کاهش تولید زباله ادامه می‌یابد.

بذرگری با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان خاطرنشان کرد: پویش عمومی نه به زباله، نه به استفاده از کیسه پلاستیکی و نه به رهاسازی ماسک و دستکش در معابر، برگزاری مسابقه مجازی به مناسبت روز زمین پاک، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و جمع‌آوری باتری‌های لیتیومی، برگزاری جشنواره مجازی نقاشی ویژه کودکان و مسابقه عکاسی ویژه نوجوانان و جوانان برخی از برنامه‌های اجرا شده و در حال اجرا در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر است.

خبرنگار دانش‌آموز: الینا ولی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار