برگزاری آئین اختتامیه فعالیت‌های تابستانی در گلستان

گلستان(پانا)-آئین اختتامیه فعالیت‌های تابستانی و طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با حضور مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای تربیتی واقع در کانون طه گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین اختتامیه فعالیت‌های تابستانی در گلستان

در ابتدای این نشست، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: امروزه دغدغه جامعه فرهنگی، همکاران فرهنگی، خانواده و دانش آموزان بسیار زیاد شده است. ما باید بتوانیم از مدتی که دانش آموزان دور از درس و کلاس هستند به خوبی استفاده کرده و شاهد فعالیت ها و آثار هنری گوناگون از آینده سازان سرزمین باشیم،ضمن اینکه استان گلستان در عرصه فرهنگ و هنر استانی زر خیز است و همیشه همینطور بوده و خواهد بود همانطور که در سنوات گذشته گلستان جزئی از برترین استان ها بوده است. با وجود این ما در سطح استان مناطق کم توسعه در مقابل مناطق توسعه یافته و دارای امکانات و ظرفیت های گوناگون، فعالیت هایی داریم که دانش آموزان در این مناطق باهم برابری می‌کند و این نشان می دهد که خلاقیت در وجود این نوجوانان نهادینه شده است.
مسعود شکوهی در ادامه گفت: ما می‌توانیم از جنبه ها و ابعادهای مختلف هنرهای تجسمی،سرود،تذهیب،خوشنویسی و بسیاری از هنرهای دیگر برای تربیت اخلاقی و ترویج فرهنگ اسلامی در بین کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی قشر بزرگسال جامعه استفاده کنیم. تمام این خلاقیت ها می تواند در جهت بسط و گسترش ابعاد فرهنگی و اخلاقی در جامعه قرار گیرد و نوجوانان و جوانان جامعه را مشتاق پرداختن به این امور زیبا و سازنده کند.
وی در ادامه بیان کرد: تحقق کامل فعالیت های طرح غنی سازی اوقات فراغت به تنهایی از دست آموزش و پرورش ساخته نخواهدبود، چنانچه نهادهای مربوطه به کمک آموزش و پرورش بیایند این امر مهم نهادینه خواهد شد و نسل به نسل انتقال خواهد یافت. حداقل 85 درصد اوقات دانش آموزان در تابستان از آموزش و پرورش جداست و دانش آموز هیچ راه ارتباطی با مدرسه و امور فرهنگی پرورشی ندارد و این امر باعث تنبلی ذهن خلاق نوجوان خواهد شد.
علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای تربیتی در پایان بیان کرد: ما با برگزاری جشنواره معلمان هنرمند متوجه شدیم که چند هزار دبیر متخصص،دلسوز و هنرمند داریم که آنها با فعالیت های خود می‌توانند حتی در سطح کشوری بدرخشند و طرح ها و ایده های نو ایفا کنند و این خود باعث پیشرفت نظام فرهنگی آموزش و پرورش است.ضمن اینکه در شرایط بحرانی بیماری کرونا شاهد فعالیت های دبیران، مدیران و دانش آموزان در سطح فضای مجازی و شبکه شاد هستیم و می‌توانیم هنرها و آثار خود را به راحتی و کمتر از چند دقیقه با افراد علاقه مند به اشتراک بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار