بهره برداری از پنجاه و پنجمین مرکز مشاوره کشور در بیرجند

بیرجند(پانا)- باحضورمعاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پنجاه و پنجمین مرکز مشاوره و دهمین مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره‌ای کشور ویژه دانش آموزان استثنایی در بیرجندبه بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۲۱۶۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از پنجاه و پنجمین مرکز مشاوره کشور در بیرجند

سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش وپرورش پس از افتتاح این مرکز در جمع کادر اداری و مدیران مدارس استثنایی استان خراسان جنوبی گفت: مرکز مشاوره افتتاح شده دهمین مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره‌ای کشور ویژه دانش آموزان استثنایی و اولیا آنان است که این مرکز علاوه بر خدمات مشاوره ای، خدمات تشخیصی و توانبخشی را به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌کند.

حسینی با اشاره به قلمروهای استانداردسازی نظام تعلیم و تربیت به ویژه در آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش استاندارد، آموزش و پرورشی است که به سمت استاندارد سازی فضا، تجهیزات، منابع انسانی محتوا، منابع مالی، فناوری های نوین و حرکت کند و این استاندارد سازی ها در آموزش و پرورش استثنایی با جدیت پیگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه مشابه این مرکز ۹ مرکز جامع دیگر در کشور وجود دارد، افزود: ارتباط بین بخشی مراکز اختلالات یادگیری با معاونت آموزش ابتدایی موجب ارتقای فعالیت های این مراکز می شود و ۱۲ مرکز ویژه اختلالات یادگیری در استان خراسان جنوبی وجود دارد که به هر مرکز ۱۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر یکی از رویکردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی را حرکت به سمت اجتماعی شدن این سازمان دانست و گفت: تدوین و اجرایی کردن بسته تحولی توسعه مشارکت ها، گسترش نهضت مشارکتی توان افزایی، راه اندازی باشگاه های بازنشستگان از جمله فعالیت های مشارکتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که منجر به اجتماعی شدن این سازمان هم می شود.

حسینی بیان کرد : تربیت بدنی از نیازهای اساسی دانش آموزان با نیازهای ویژه است و در همین راستا ۷۰ سالن ورزشی برای دانش آموزان استثنایی در حال ساخت است.

او از تدوین و اجرای سه بسته تحولی خبر داد و افزود : در سال جاری سه بسته تحولی آموزش های خانواده محور، بازی و ورزش های نشاط آفرین و توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه با اجرای نهضت از خشت تا بهشت ۱.۵ متر مربع سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی ارتقا یافته است گفت: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور مورد نیاز بود که در. یک سال و نیم گذشته ۱۶۰ مدرسه از این تعداد افتتاح و یا کلنگ زنی شده است.

حسینی تصریح کرد: ۱۲ مدرسه از این تعداد در استان خراسان جنوبی مورد نیاز است که دو مدرسه در حال ساخت است و باقی مدارس در صورت تامین زمین یا مشارکت خیرین ساخته خواهد شد.

معاون وزیر با اشاره به سختی کار در آموزش و پرورش استثنایی گفت: استثنا شدن همکاران سازمان استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و امید است به زودی به مجلس ارائه شود.

او در پایان گفت: اعتبار سال جاری آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان جنوبی از ۲ میلیارد تومان به ۵ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار