آیین‌های آغاز سال تحصیلی در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها، روز پنج شنبه اول مهرماه بصورت نمادین در سراسر کشور برگزار خواهدشد و آیین آغاز سال تحصیلی( ۱۴۰۱-۱۴۰۰) روز شنبه، سوم مهرماه در مدارس کشور، برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌های آغاز سال تحصیلی در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود

جلسه کارگروه توجیه و تبلیغ پروژه مهر 1400 با حضور مدیرکل آموزش و پرروش استان در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: جشن شکوفه ها و غنچه ها برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها، روز پنج شنبه اول مهرماه بصورت نمادین در سراسر کشور برگزار خواهدشد و آیین آغاز سال تحصیلی( ۱۴۰۱-۱۴۰۰) روز شنبه، سوم مهرماه در مدارس کشور، برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آیین های آغاز سالتحصیلی باید در تمامی مدارس استان برگزار شود؛ بیان کرد: آیین استانی زنگ غنچه ها و شکوفه های بصورت نمادین در دبستان چهارده معصوم ناحیه یک ارومیه برگزار می شود.

منافی خاطر نشان کرد: آیین نمادین استانی یک مهر با حضور مسئولان استانی و کشوری در دبیرستان حضرت معصومه‌ (س) ناحیه دو ارومیه برگزار خواهد شد.

وی از مدیران مدارس غیر دولتی ها نیز خواست تا در برگزاری آیین های آغاز سالتحصیلی اهتمام ویژه ای داشته باشند و افزود: این مراسمات با در نظر گرفتن ایام اربعینبرگزار شود و زنگ دفاع مقدس نیز نواخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: کمیته توجیه و تبلیغ باید از طریق رسانه ها، با انعکاس خبری و تصویری از فضای امن مدارس، تببین افکار عمومی و اقناع اولیا را در دستور کار قرار دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی کادر اداری در روز آغاز سالتحصیلی باید در مدارس حاضر باشند وبازدید از مدارس مناطق آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات آغاز سال تحصیلی ضروریست؛ افزود: در آیین آغاز سالتحصیلی باید زیبایی ماه مهر به تصویر کشیده شود.

مهدى محمدپور، رییس اداره اطلاع رسانى آموزش و پرورش آذربایجان غربى و رییس کارگروه تبلیغ و توجیه نیز در این جلسه گفت: ٣ هزار پوستر در راستاى بازگشایی مدارس تهیه و چاپ و به مناطق ارسال شده است؛ همچنین آیین آغاز سال تحصیلى با توجه به همزمانى با ایام عزادارى ماه صفر این مهم نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار