بیش از ۱۶هزار خدمت رسانی توسط اورژانس نیشابور در ۶ ماهه نخست سال جاری

نیشابور(پانا)- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت خدمات اورژانس ۱۱۵ نیشابور در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱/۲درصد افزایش داشته و بیش از ۱۶ هزار خدمت رسانی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۶۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۶هزار خدمت رسانی توسط اورژانس نیشابور در ۶ ماهه نخست سال جاری

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور، مصطفی افشار نیک در این نشست خبری گفت: اورژانس نیشابور دارای ۹پایگاه شهری و ۱۵ پایگاه جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی است، همچنین این مرکز دارای ۳۶دستگاه آمبولانس است.

وی افزود: ۱۶هزار و ۸۸۸ بیمار و مصدوم در ۶ ماه نخست سال جاری خدمات درمانی دریافت کرده اند، ۱۰هزار و ۹۳۱ مورد ماموریت شهری و ۵هزار و ۹۵۷مورد ماموریت جاده ای صورت گرفته که از این تعداد ۴هزار و ۱۸۴مورد تصادفی و ۱۲هزار و ۷۰۴مورد غیر تصادفی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ماموریت ها به ترتیب شهری ۱۷/۷درصد، جاده ای۲۸/۱ درصد، تصادفی۱۴/۳درصد و غیرتصادفی۲۳/۶درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور با اشاره به این که در سال جاری تعداد کل تماس ها افزایش ۲درصدی داشته است، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۷۶ هزار و ۴۳۳ تماس با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار شده است که از این تعداد ۱۱هزار و ۳۹۴ تماس مشاوره و بیش از پنج هزار تماس مزاحمت تلفنی بوده است که خوشبختانه مزاحمت ها ۱۱درصد نسبت به مدت مشابه شش ماهه گذشته کاهش پیدا کرده است.

افشارنیک اضافه کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری اورژانس هوایی نیشابور با انجام ۲۰سورتی پروازی به ۳۰ بیمار و مصدوم در اقصی نقاط این شهرستان خدمت رسانی کرده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده در سال جاری ۳۴ نفر به نیروی انسانی اورژانس ۱۱۵ اضافه شده است و امیدواریم در سال جاری مجوز استخدام بسیار خوبی به این مرکز اختصاص داده شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور به نقش موثر و مهم خیرین در حوزه سلامت اشاره کرد و از اقدامات شاخص خیرین گفت: خوشبختانه با کمک خیر سلامت خانم جنتی پایگاه اورژانس جاده ای مدافعین سلامت در سال جاری به بهره برداری رسید و با کمک خیر سلامت حاج حسین یوسفی کلنگ زنی پایگاه اورژانس اسحاق آباد انجام شد، همچنین خیرین سلامت در ۶ ماهه اول با اهدای دو دستگاه تله مدیسین، یک دستگاه اکسیژن ساز، ۳۴عدد کپسول اکسیژن، ۳دستگاه یغچال،۱۵عدد مانومتر و۵۰ میلیون وجه نقد کمک های زیادی به اورژانس ۱۱۵ کرده اند.

وی ضمن اعلام رضایت ۹۴ونیم درصدی شهروندان از عملکرد اورژانس ۱۱۵ نیشابور در شش ماهه نخست سال گفت: در سال گذشته ۷۶ درصد شهروندان از عملکرد اورژانس ۱۱۵رضایت داشته اند که با فراخوان پویش جملات شفابخش بین کارکنان اورژانس ۱۱۵ و همچنین راه اندازی سامانه پیامکی رضایت سنجی شهروندان از عملکرد اورژانس ۱۱۵، تاثیر دوچندانی در میزان رضایت مردم داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار