با کاهش مصرف پلاستیک جان زمین را نجات دهید

جوادآباد(پانا)- خودداری از مصرف هر گونه ماده پلاستیکی غیرممکن است، اما راه‌های موثری وجود دارد که با پیروی از آنها می‌توان مصرف پلاستیک را به حداقل رساند و از جایگزین‌های مناسب استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
با کاهش مصرف پلاستیک جان زمین را نجات دهید

فاطمه کچویی فعال محیط زیست در گفت و گو با پانا اظهار کرد: وضعیت زیست‌محیطی در برخی نقاط کشور به مرز هشدار رسیده و بر اساس آمارها ایران جزء ده کشور نخست تولیدکننده پلاستیک در جهان و در مصرف پلاستیک هم جزو کشورهای متدوال است، خبرها حاکی از این است که هر شهروند تهرانی به طور متوسط روزانه ۳ نایلون پلاستیکی را وارد چرخه محیط زیست می‌کند و این خیلی تأسف‌بار است.

او ادامه داد: مدت زمان تجزیه پلاستیک در طبیعت بیش از چند صد سال است و طبق گفته‌های دانشمندان اولین پلاستیکی که دفن شده هنوز تجزیه نشده است.

کچوئی در رابطه کمک مردم در کاهش مصرف پلاستیک بیان کرد: در این سال‌های اخیر خوشبختانه با کمک و همیاری رسانه‌ها، فضای مجازی و صدالبته خود مردم ماجرای نه به پلاستیک ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده و طراحان زیست محیطی می‌کوشند در تولید کیسه‌های پارچه‌ای با کارکردهای مختلف تنوع ایجاد کنند و درنتیجه کیسه‌هایی برای میان‌ وعده و ساندویچ‌ها طراحی شد تا کمتر از پلاستیک و یا کاغذ استفاده شود.

او افزود: این پارچه‌ها قابل شستشو هستند و هر روز می‌توان این کیسه‌های پارچه‌ای را شست و مجدد از آنها استفاده کرد، طراحی و تولید این کیسه‌های پارچه‌ای و ترویج آن در مدارس می‌تواند به محیط زیست ما کمک کند.

این فعال محیط زیست براساس شعار روز زمین امسال، برای کم کردن مصرف پلاستیک راه‌حل‌های را معرفی کرد: از خریدن بطری‌های یکبار مصرف آب تا حد امکان خودداری کنید، هرگز از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنید، همیشه کیسه خرید پارچه‌ای به همراه داشته باشید و از کیسه‌های یکبار مصرف تا حد امکان استفاده نکنید، به جای خرید وسایل بازی پلاستیکی، وسایل بازی پارچه‌ای یا چوبی را جایگزین آنها کنید.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا شرفی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار