برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های بازگشایی مدارس

اردبیل(پانا) - در آستانه بازگشایی مدارس و فرا رسیدن سال تحصیلی جدید جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وسازمان دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های بازگشایی مدارس

در این جلسه سیدغلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به ابلاغ توصیه‌های سیاستی حوزه پرورشی و فرهنگی توسط وزارت آموزش و پرورش، بر اجرای دقیق رهنمودهای ارائه شده و برنامه‌ریزی مدون جهت نیل به اهداف عالی آموزش و پرورش تاکید کرد.

اوتبیین اهمیت برنامه‌های پرورشی و فرهنگی اظهارکرد: نگاه فاخر مقام معظم رهبری به امور پرورشی و جایگاه آن در سند تحول آموزش و پرورش، ماموریت معاونت پرورشی را سنگین می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: سند تحول مبتنی بر موضوعات تربیتی است و هدف نهایی، قرب الهی و دستیابی به حیات طیبه است. سند تحول بنیادین معلم را مربی می‌داند و وظیفه تربیت را معطوف به تمام معلمان و دست‌اندرکاران آموزشی می‌کند و بر همین اساس اقدامات فرهنگی و پرورشی زمانی می‌تواند موثر باشد که برنامه‌ها با نگاه کیفی و اثربخشی در تمام زمینه‌ها اجرا شود.

خلیلی موسوی تاکید کرد: ارتقای کیفی برنامه‌های آغاز سالتحصیلی، تمهید مقدمات جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به نماز و نواختن زنگ نماز در مدارس، برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اعلام عمومی آغاز نهضت جزء سی قرآن کریم، استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، آماده‌سازی فضاهای پرورشی و فرهنگی شامل کانون‌ها، دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌ها، شناسایی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، برنامه‌های بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تمهید مقدمات آغاز جشنواره‌ها و مسابقات و به‌روزرسانی و حضور موثر و حداکثری در بستر شبکه دانش‌آموزی شاد از اولویت‌های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی در ابتدای سال جدید خواهد بود.

پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی استان هم اظهار کرد: بعد از بازمهندسی فرآیند های اجرایی تشکیلات پیشتازان، سند تحول این تشکیلات توسط سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
او ادامه داد: در این سند تمام فرآیندهای اجرایی و علائم و نمادهای سازمانی تغییر کرده است، منش های دوازده گانه جای خود را به فضیلت های چهارده گانه داده است.

او افزود: نماد دستمال گردن حدف شده و جای خود را به شال تشکیلاتی داده است. این شال به منظور نمایش هویت تشکیلاتی اعضا، مربیان و مدرسان پیشتاز با علائم و تصاویر تشکیلاتی استفاده خواهد شد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان از آمادگی کامل این سازمان جهت بازگشایی مدارس و حضور پیشتازان، گام دوم انقلاب در برنامه ها با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی وهمچنین در بستر شبکه دانش‌آموزی (شاد) خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار