بهره‌برداری از اورژانس جامع علوم پزشکی تا یک ماه آینده در اردبیل

اردبیل(پانا) - فرماندار اردبیل گفت‌ هم‌اکنون اورژانس جامع دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از اورژانس جامع علوم پزشکی تا یک ماه آینده در اردبیل

به گزارش اداره کل فرمانداری اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در اردبیل افزود: با افتتاح این پروژه ۴۰ تخت به تخت‌های اورژانس این شهرستان افزوده می‌شود.

او همچنین بیان کرد: اعتبار مورد نیاز کتابخانه مرکزی و ساختمان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به صورت ملی تامین می‌شود و تسریع در عملیات اجرایی مورد انتظار است.

فرماندار اردبیل افزود: برای این سه پروژه با زیر بنای بیش از ۱۳ هزار متر مربع ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

امامی یگانه با بیان اینکه حفظ بهداشت و تامین سلامتی مردم در اولویت قرار دارد، افزود: باتوجه به وضعیت نارنجی شهرستان اردبیل و در راستای حمایت از صاحبان کسب و کار از جمله رستوران‌ها، بستنی فروشی و اغذیه فروشی‌‍‌ها فعالیت این مراکز با ظرفیت ۲۵ درصد خواهد بود.

او افزود: همچنان باید این مراکز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از مرکز بهداشت شهرستان و فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند باشند.

گفتنی است روند کاهشی شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان اردبیل که از دو هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و با تغییر وضعیت شیوع کرونا در این استان از قرمز به نارنجی، امیدواری برای مهار موج پنجم این بیماری در استان افزایش یافته است.

در پی کاهش شیوع کرونا در استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، نمین، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار