مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

امیدواریم به‌صورت تدریجی به سمت آموزش‌های حضوری حرکت کنیم

نیشابور (پانا) - دومین جلسه کارگروه آسیب‌های فضای مجازی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف در محل سالن همایش‌های آموزش و پرورش نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
امیدواریم به‌صورت تدریجی به سمت آموزش‌های حضوری حرکت کنیم

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه، گفت: ما به دنبال آن هستیم که تجربیات برتر آموزش‌های غیرحضوری در ایام کرونا را گردآوری کرده و به عنوان یک زیرساخت ایجاد شده و یک آورده ناشی از زحمات دو ساله معلمان به عنوان جشنواره تجربیات برتر آموزش های دوران کرونا در چهار بخش معلمان، مدیریت آموزشگاهی، اولیای دانش آموزان و بخش دانش آموزی تبیین کرده و در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی گسترش دهیم.

علیرضا کلیدری افزود: مدارس در سال تحصیلی جدید با هر مدلی که آغاز شود باید دارای ساختار دقیق کارگروه ها و چارت تشکیلاتی باشد. امروز اگر به دانش آموزان ارجاع درست و آگاهانه داده و به سمت تدریس های برتر سوق داده شود، دانش آموز می تواند از تدریس های برتر در بالاترین سطح بهره برده و در کلاس حضوری درس بیشتر به پرسش و پاسخ، اشکال گیری و کیفیت بخشی پرداخته شود.

وی ادامه داد: تجربه ارزشمند سال قبل باید به ما کمک کند تا با فکر و برنامه در سال تحصیلی پیش رو با کمترین چالش ها روبرو شویم. مدرسه چکیده ای از جامعه است و آیا دانش آموزی که دو سال از مدرسه به دور بوده است و از برخوردهای چهره به چهره محروم بوده است؛ چگونه می تواند، هوش عاطفی و اجتماعی خود را رشد دهد. نگاه عامیانه و ساده لوحانه به آموزش و پرورش همواره به نظام مهم تعلیم و تربیت، لطمه زده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز نقش مرجعیت مدرسه و معلم آسیب دیده است و اگر این کارگروه بتواند با جلسات متعدد، نقش آفرین باشد و برای این شرایط خاص خوراکی تعریف کند قابل احترام است. ما امسال امیدواریم به صورت تدریجی به سمت آموزش های حضوری حرکت کنیم و با یک نگاه مسئولانه با تشکیل اینگونه جلسات برای هدف گذاری های خود، برنامه درست و دقیق تبیین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار