معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

حدود ۹۸ درصد فرهنگیان استان واکسینه شده‌اند

تبریز( پانا )- حدود ۹۸ درصد معلمان دولتی و غیر دولتی آذربایجان شرقی واکسن دریافت کرده‌اند و برای برخورداری از سلامت کافی پیگیر واکسیناسیون ۲ درصد باقی‌مانده نیز باید بود.

کد مطلب: ۱۲۱۶۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
حدود ۹۸ درصد فرهنگیان استان واکسینه شده‌اند

عاشور اکرمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در گفتگوی خبری با بیان اینکه پروژه مهر همچون نوروز آموزش و پرورش است گفت: این پروژه برای رویکردهای آموزش و پرورش از جمله: ثبت نام دانش آموزان و کتاب های درسی، سرویس مدارس و کلاس‌بندی دانش آموزان برنامه ریزی می‌کند.
وی ضمن اشاره به بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس افزود: سیاست وزارت آموزش و پرورش بازگشایی تدریجی، آرام و منظم است. در این راستا پس از فراهم شدن مقدمات حضور مانند واکسیناسیون فرهنگیان و کادر آموزش و آماده سازی مدارس از لحاظ محیطی دانش آموزان می‌توانند با آرامش خاطر به مدارس بروند.
عاشور اکرمی خاطر نشان کرد: در روستاها و مناطق عشایری که کمتر از ۱۵ نفر دانش آموز دارند از ۳ مهر ماه با رعایت فاصله ۱/۵ متری مدارس می‌توانند به شکل حضوری برگزار شوند.
وی افزود: مناطقی که کمتر از ۳۰ نفر دانش آموز دارند به ۲ دسته تقسیم و کلاسها به شکل حضوری برگزار خواهند شد.
وی افزود: در شهرها و یا روستاهای بزرگ که زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند تدریس بصورت ترکیبی خواهد بود به این صورت که از نیمه دوم مهر ماه و یا ابتدای آبان ماه، هفته ای ۲ تا ۳ روز مدارس با توجه به گروه‌بندی، محیط فیزیکی، سرویس مدارس و به‌شرط فاصله ۱/۵ متر بصورت حضوری برگزار خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: پس از گروه‌بندی دانش آموزان تعیین می‌کنیم دانش آموزان در روزهای زوج و یا روزهای فرد حضور پیدا کنند؛ معلمان نیز با توجه به برنامه هفتگی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی افزود: با توجه به این برنامه ریزی در دوره ابتدایی حتی یک روز خالی می‌ماند که آن یک روز هم بصورت مجازی تدریس خواهد شد.
اکرمی تشریح کرد: سومین گروه که در پروژه مهر برای آن برنامه ریزی شد دانش آموزان بیشتر از ۳۰۰ نفر هستند که از نیمه دوم آبان ماه با رعایت فاصله گذاری به ۲ گروه تقسیم خواهند شد و اگر در طی هفته زمان اضافه‌ای نیز باقی بماند شورا مدارس برنامه ریزی خواهند کرد تا آن یک روز بصورت ترکیبی برگزار شود، برخی از دروس مانند فیزیک، شیمی و... نیاز به تدریس و حل تمرین بصورت حضوری دارند که شورا مدارس می‌توانند آن یک روز را نیز حتی بصورت حضوری برگزار کنند.
وی افزود: از طرف آموزش و پرورش به شورا مدارس اختیارات کامل داده شده است که این شورا پیشنهادات خود را به ادارات آموزش و پرورش نواحی ارجاع می‌دهند و ادارت نیز باتوجه به شرایط مدارس پیشنهادات را بررسی می‌کنند.
این مقام مسئول در حوزه تعلیم و تربیت اظهار کرد: برخی از دروس هنرستانی نیاز با فعالیت در کارگاه و کار عملی دارند که این دسته از عزیزان نیز در اول مهر ماه بصورت حضوری فعالیت خود را انجام خواهند داد و دروس نظری آنها نیز در شبکه شاد تدریس خواهد شد.
وی افزود: برنامه مصوب و رویکرد اصلی آموزش و پرورش حفظ سلامت عوامل، فرهنگیان و دانش آموزان عزیز است. حدود ۹۸ درصد معلمان دولتی و غیر دولتی واکسن دریافت کرده‌اند و برای برخورداری از سلامت کافی پیگیر واکسیناسیون ۲ درصد باقی مانده نیز خواهیم بود.
اکرمی با اشاره به لازمه حضوری شدن مدارس گفت: بر اساس یافته های ملی و جهانی به چند دلیل مدارس باید به صورت حضوری برگزار شوند؛ تدریس مجازی به گونه‌ای است که دانش آموزان گویا ۲ ماه عقب می‌افتند و کاستی در یادگیری آنها ایجاد می‌شود، مورد بعدی اینکه با آموزش مجازی نابرابری در امر آموزش صورت می‌گیرد. بعنوان مثال برخی از دانش آموزان به گوشی، تبلت و ... دسترسی ندارند.
وی افزود: همچنین سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان متاثر از کم تحرکی آنها بدلیل کار کردن مداوم با گوشی می‌شود که در این راستا شاهد چاق شدن دانش آموزان بودیم.
این مقام مسئول ادامه داد: همبستگی دانش آموزان نیز در این ایام کاهش پیدا کرده است و همچون قبل با یکدیگر فعالیت و مشارکت اجتماعی ندارند.
وی به گروه های هدف آموزش و پرورش اشاره کرده و گفت: اولویت اول ما مدارس شبانه روزی و اولویت دوم دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی می‌باشند که با آموزش مجازی آنگونه که باید آموزش های مفید را دریافت نمی‌کنند؛ همچنین دانش آموزان هنرستانی که دروس عملی و کارگاهی دارند نیز برای ما حائز اهمیت هستند.
اکرمی ادامه داد: با توجه به مصاحبه های اخیر مسئولین وزارت بهداشت مبنی بر اینکه بعد از دو هفته دانش آموزان نیز واکسیناسیون خواهند شد ما پس از یک هفته مشاهده کردیم که دانش آموزان نیز واکسن دریافت کردند.
وی در پایان افزود: با توجه به چک لیست نواحی، ارزیابی های لازمه انجام خواهد گرفت و بخش های خصوصی هم همانند بخش های دولتی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار