میررضا شفیع پور در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهر تهران عنوان کرد:

معرفی سراهای محله به‌عنوان مرکز یادگیری محلی

تهران(پانا) - از 7 میلیارد جمعیت جهان، ۷۷۳ میلیون نفر بی‌سواد مطلق در جهان وجود دارد و در حدود ۲۰ کشور در جهان بالای ۵۰ درصد جمعیت بزرگسالان آنان بی سواد هستند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
معرفی سراهای محله به‌عنوان مرکز یادگیری محلی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران با حضور حسن بیگی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، عبدالرضا فولادوند؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و سایر اعضای این شورا در سالن شهید جهرمی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

حسن بیگی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران ضمن تبریک روز جهانی سوادآموزی به همه تلاشگران این حوزه گفت: شعار روز جهانی سوادآموزی برای بهبود شرایط با محوریت انسان، کاهش فاصله دیجیتالی است و امیدوارم با سعی و کوشش همکاران این حوزه قدم های خوبی در این زمینه برداشته شود.

وی افزود: از 7 میلیارد جمعیت جهان، ۷۷۳ میلیون نفر بی‌سواد مطلق در جهان وجود دارد و حدود ۲۰ کشور در جهان بالای ۵۰ درصد جمعیت بزرگسالان آنان بی‌سواد هستند که دو کشور همسایه ایران یعنی افغانستان و عراق از این کشورها هستند، ولی خوشبختانه سطح سواد عمومی کشور ما ایران بالاتر از میانگین جهانی است.

فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در ادامه جلسه با اشاره به حجم ابلاغی سال ۱۴۰۰سازمان نهضت سوادآموزی به شهر تهران، گفت: امیدوارم با سعی و کوشش همکاران حوزه سوادآموزی حجم ابلاغی سال ۱۴۰۰ که ۵۷۵۰ نفر است، محقق شود.

فولادوند گفت: در سال ۱۴۰۰ باید ۱۷۷۵ نفر در دوره سوادآموزی ایرانی ۱۰۰۰ نفر در دوره سوادآموزی اتباع ۱۶۳۰ نفر در دوره انتقال ایرانی و رایانه ۳۰۰ نفر در دوره انتقال اتباع و ۱۴۹۰ نفر در دوره تحکیم تحت پوشش قرار گیرند.

در ادامه جلسه میررضا شفیع پور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تشریح فعالیت های حوزه سوادآموزی شهر تهران در انتهای سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ مواردی که می بایست با کمک مسئولین و اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار گیرد را عنوان کرد که به شرح زیر بود:

درخواست از مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه جهت ارائه شماره تلفن همراه ۵۴۰۰ نفر بی‌سواد معرفی شده در پایگاه سوادآموزی.

درخواست از فرمانداری و سازمان زندانها جهت ارائه کد موقت به بازداشتی های اتباع کانون اصلاح و تربیت شهر تهران و تحت پوشش قرار دادن آنها در حجم ابلاغی ندامتگاه‌ها.

درخواست از فرمانداری جهت ثبت مدارک هویتی کودکان کار ایرانی فاقد مدارک هویتی منطقه ۱۲ و امکان ثبت نام آنها در سامانه سوادآموزی

همکاری شهرداری مناطق بیست و دو گانه شهر تهران در معرفی سراهای محله بعنوان مرکز یادگیری محلی.

همکاری مجمع خیرین شهر تهران و سایر نهادها در تهیه گوشی همراه هوشمند و تبلت جهت ارائه به سوادآموزان بی بضاعت شهر تهران.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار