تخصیص 35 میلیارد تومان اعتبار به روستاهای شهرستان نایین

نایین (پانا) - نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک عنوان کرد برای اولین بار بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان از محل تصویب ردیف اعتباری خاص محرومیت زدایی توسط مجلس یازدهم، به روستاهای شهرستان نایین اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص 35 میلیارد تومان اعتبار به روستاهای شهرستان نایین

الهام آزاد نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک گفت: در خصوص جذب اعتبارات در سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان برای روستاهای چوپانان، سرشک، نیستانک و ورپا بودجه اختصاص داده شد که بودجه سالانه بنیاد مسکن در سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستان بوده است. با پیگیری های انجام شده برای اولین بار بیش از ۳۵ میلیارد تومان به روستاهای شهرستان نایین اختصاص داده شد که این اعتبار از محل ردیف اعتباری خاص در قانون بودجه و برای اولین بار توسط مجلس یازدهم تصویب شد.
وی تاکید کرد: از محل همین ردیف بودجه نیز حدود ۵میلیارد تومان برای روستاهای خور و بیابانک با محوریت آبرسانی و راه های روستایی اختصاص داده شده است. همچنین بنده دستور اختصاص ۳۰۰ میلیارد برای جاده های شهرستان را گرفته ام که این ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای روکش آسفالت راه ها از جمله محور نایین به اردستان و احداث باند دوم محور سه راه مشجری به چوپانان و همچنین روکش آسفالت جاده های شهرستان خور و بیابانک هزینه خواهد شد.

آزاد در خصوص پروژه های نیمه تمام شهرستان نایین اظهار کرد: در مجموع ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام از جمله کتابخانه عمومی نایین، اردوگاه شهید باهنر، ساختمان پزشکی قانونی، لایروبی قنوات، سالن های ورزشی و چندین پروژه دیگر که برخی از آنها مانند اردوگاه شهید باهنر شاید در حدود چهار دهه از کلنگ زنی آن می گذرد، اخذ شده که در این راستا شاهد تکمیل سالن ورزشی روستای هماباد بوده ایم و سایر پروژه‌ها نیز به مرور طی یکی دو سال آینده تکمیل و پس از سالیان دراز به بهره‌برداری خواهد رسید. البته نباید غافل از این موضوع شویم که این بودجه هایی که اختصاص داده شده است و پیگیری های که انجام شده، از محل بازدیدهای میدانی احصا شده است. همچنین نمی خواهیم با بی انصافی بگوییم که کاری در روستاها و شهرستان‌ها انجام نشده اما تکمیل زیرساخت‌های شهرستان که پیش نیاز توسعه در هر جای دنیا وجود زیرساخت‌های مناسب است، ده ها میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اینکه توقع وجود داشته باشد یک شبه تمام این مشکلات مرتفع شود، این توقعی به دور از انصاف است.

این نماینده مجلس در خصوص برخی بی اخلاقی ها و انتقادات غیر منصفانه گفت: کاری به کج اندیشان و تخریب آنها ندارم، تکلیف آنها مشخص است. ما به هیچ عنوان نباید ناامید باشیم، خواهر و فرزند و خدمتگزار شما مردم، مشکلاتتان را پیگیری خواهد کرد و محال است مسئولی از بنده مطالبه کرده باشد و آن کار پیگیری نشده باشد.
البته وسعت شهرستان های نایین و خور و بیابانک، مسئولیت های اینجانب در مجلس به عنوان نماینده و وظایفی که از جمله نظارت و قانونگذاری بر عهده یک نماینده است، همچنین حضور در کمیسیون های مختلف و موارد گوناگون هیچ گاه مانع نخواهد شد بنده دست از تلاش بردارم و خدای ناکرده از توجه به شهرستان هایم دریغ کنم.

نماینده نایین و خور و بیابانک اظهار کرد: مجلس یازدهم تمام تلاش خود را برای تسهیل صدور مجوزها انجام داده و مسئولانی که، بدون دلیل قانونی در صدور مجوزها تاخیر کنند ترک فعل آنها گزارش خواهد شد.

الهام آزاد در پایان برای اعضای جدید شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران محترم آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان نایین با حضور الهام آزاد نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان نایین، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری، بخشدار مرکزی، تعدادی از مدیران و مسئولین ادارات و همچنین روسای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران شهرستان نایین در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

خبرنگار : مریم دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار