معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

85 درصد فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک ری واکسینه شدند

شهرری(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری از واکسینه شدن85 درصد از فرهنگیان منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
85 درصد فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک ری واکسینه شدند

رحمت اله قاسمی‌پور معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در گفت و گو با پانا از انجام فرآیند واکسیناسیون فرهنگیان منطقه خبر داد و اظهار کرد: گروه‌های واکسینه شده شامل فرهنگیان رسمی،دبیران حق التدریس شاغل و بازنشسته، دانشجو معلمان ورودی استخدام جدید، نیروهای نهضت سواد‌آموزی،پیش دبستانی، آموزشگاه‌های زبان، علمی و نیروهای مدارس غیر‌انتفاعی است.

او در ادامه با اشاره به تعداد نیروهای واکسینه شده گفت: فرهنگیان در دو مرحله واکسن را دریافت کردند که در مرحله اول حدود 1818نفراز نیروهای مذکور واکسینه شدند و در مرحله دوم نیز بالغ بر 1850 نفر از فرهنگیان واکسینه شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری تاکید کرد: همکاران با دریافت دُز دوم واکسن کووید۱۹ بدون دغدغه و مخاطره در مدارس حضور خواهند یافت. فعالیت حضوری و فیزیکی معلمان و دانش آموزان در مدارس یک اجماع جهانی است؛ همه کشورها، سازمان علمی و فرهنگی یونسکو و آموزش و پرورش تمام کشورها متفق القولند تا مدارس بازگشایی شوند؛ مدارس باید باز باشد تا اثرات خودش را بر نونهالان، دانش آموزان، کودکان، نوجوانان و جوانان بگذارد. بنابراین هیچ جایگزینی جز مدرسه و معلم برای دانش آموزان وجود ندارد.

قاسمی‌پور در ادامه درباره نگرانی اولیا به علت درگیر شدن کودکان در سنین مختلف به کرونا، به علت حضور دانش‌آموزان در مدارس و شرایط واکسیناسیون گفت:طبق نظر متخصصان بیماری‌های عفونی؛ کودکان و نوجوانان به علت این که ویروس کمتری نسبت به بزرگسالان در بدنشان وجود دارد؛ درصد ابتلای آنها به کرونا نسبت به بزرگسالان بسیار اندک است اما برای رفع نگرانی‌ها، اولویت دوم ما بعد از واکسیناسیون همکاران، می‌توانیم واکسینه شدن دانش‌آموزان باشیم و دانش‌آموزان با بسترسازی مناسب و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا کنند .

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار