مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی :

شهیدان شاخص فرهنگی و دانش آموزی شهرستان دشتی در سال تحصیلی 1400

دشتی(پانا)_ مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی گفت شهید خضر چاهشوری و شهید غلامحسین قامشی پور به عنوان شهیدان شاخص فرهنگی و دانش آموزی شهرستان دشتی در سال تحصیلی 1400-1401معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شهیدان شاخص فرهنگی و دانش آموزی شهرستان دشتی در سال تحصیلی 1400

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی نشست هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس با حضور مدیر آموزش و پرورش معاون پرورشی و مسئولان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهرستان دشتی برگزار شد.

در این نشست ضمن ارائه شدن برنامه های آتی بسیج فرهنگیان و دانش آموزی در هفته دفاع مقدس توسط مسئولان این دو حوزه مهم بسیج، اعلام شد که طبق روال چند سال گذشته، سال تحصیلی ۱۴۰۰/۱۴۰۱ نیز با نام دو شهید شاخص فرهنگی و دانش آموز نامگذاری شده است.

بر این اساس ، سال تحصیلی ۱۴۰۰/۱۴۰۱در شهرستان دشتی، با نام خضر چاه شوری شهید شاخص فرهنگی و غلامحسین قامشی پور شهید شاخص دانش آموز نامگذاری شده است.

هدف از نامگذاری این سالها به نام دو شهید شاخص فرهنگی و دانش آموز در سطح مدارس شهرستان دشتی (که خود از ابتکارات آموزش و پرورش شهرستان دشتی است و الگویی برای دیگر شهرستان ها قرار گرفته است) معرفی این شهیدان به عنوان الگوهایی متعالی و البته در دسترس در زندگی است.

شهید خضر چاه شوری در تاریخ نوزدهم خرداد 1333 ، در روستای چاوشی از توابع شهرستان دشتی به دنیا آمد. پدرش عباس و مادرش سکینه نام داشتند. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. معلم بود و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. و سرانجام در تاریخ بیست و سوم تیر 1361 ، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهید و پیکرش در شهرستان بوشهر به خاک سپرده شد.

شهید غلامحسین قامشی پور در تاریخ پانزدهم خرداد 1348، در روستای مل گاودان از توابع شهرستان دشتی متولد شد. پدرش درویش و مادرش لیلا نام داشتند .دانش آموز سال دوم رشته علوم تجربی دبیرستان شهید مطهری خورموج بود بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سر انجام در تاریخ سوم تیرماه 1364 در کنار رودخانه اروند بر اثر اصابت ترکش خمپاره زخمی شد و ساعتی بعد در بیمارستان طالقانی آبادان شهد نوشین شهادت را نوشید . دانش آموز شهید، غلامحسین قامشی پس از تشیع در گلزار شهدای روستای بحیری شهرستان دشتی به خاک سپرده شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار