استاندار در جلسه مشترک ستاد مدیریت کرونا و شورای پدافند غیرعامل گیلان عنوان کرد؛

بهبود شرایط کرونایی گیلان، در گرو رعایت جدی الزامات بهداشتی است

رشت (پانا) - استاندار گیلان استمرار بهبود شرایط کرونایی را در گرو رعایت جدی الزامات بهداشتی دانست و با تأکید به دستگاه‌های متولی ازجمله اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و مخابرات تکلیف کرد با توجه به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید، اهتمام لازم به‌منظور ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت مورد استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بهبود شرایط کرونایی گیلان، در گرو رعایت جدی الزامات بهداشتی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع ظهر امروز (شنبه) در جلسه مشترک ستاد مدیریت کرونا و شورای پدافند غیرعامل گیلان که با حضور سردار رحیمی معاون امور استان‌های پدافند غیرعامل کشور و جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده و همراهی و همکاری مردم و دیگر دست‌اندرکاران؛ در حال حاضر هفت شهرستان رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، بندرانزلی، سیاهکل و املش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند درحالیکه تا هفته قبل، تنها یک شهرستان در چنین وضعیتی بود و بقیه مناطق استان هم در رنگ بندی نارنجی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه علیرغم بهبودی شرایط، رعایت توصیه‌های بهداشتی و توجه به پروتکل‌های توصیه شده همچنان مورد تأکید است‌، ادامه داد: طبق آمارها؛ سیر مبتلایان و بستری شدگان روند نزولی دارد اما به تصریح کارشناسان؛ استمرار این رویه مستلزم همکاری همگان در مراعات الزامات کرونایی است.

استاندار گیلان با اشاره به کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بیان کرد: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۴۱ درصد و استفاده از ماسک ۴۸ درصد است که این شاخص ها در گیلان به ترتیب یک و سه درصد کمتر است.

وی با بیان اینکه به واسطه فرهنگ غنی گیلانیان میزان مراعات بهداشت فردی در استان ۵۴ درصد و از متوسط کشوری سه درصد بالاتر است، گفت: تجربه نشان‌داده که هرگاه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد سهل‌انگاری بودیم، موج جدیدی از بیماری شکل گرفته که انتظار می‌رود کارگروه رسانه و فضای مجازی و صدا و سیما با تولید محتواهای ایجابی در پرهیز از عادی انگاری نقش‌آفرینی کنند.

زارع به تلاش های بی وقفه دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس‌جمهوری اشاره و با بیان اینکه شاهد واردات گسترده محموله های واکسن به کشور و نیز عرضه واکسن های تولید داخل به بازار مصرف هستیم، افزود: واکسیناسیون ۶۴ درصد گروه‌های سنی اعلام شده و هدف در سیاهکل انجام شده و در برخی از شهرستان‌ها همچون لاهیجان، انزلی و آستانه نسبت به مرکز استان، پیشتاز هستند که انتظار می‌رود طی هفته‌های آتی از متوسط ۷۰ درصد عبور کنیم.

وی از افزایش میزان تخصیص واکسن به گیلان خبر داد و اظهار داشت: این مهم، منجر به رشد انجام واکسیناسیون شده که انتظار دارم از همه ظرفیت‌ها بویژه گروه‌های مردمی و داوطلب تحت مدیریت دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، برای سرعت بخشی بیشتر به واکسینه کردن متقاضیان و افراد مشمول استفاده شود تا شاهد تزریق افزون بر ۶۰ هزار دُز واکسن در روز باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تلاش برای اتمام باقیمانده گروه‌های هدف به ویژه فرهنگیان، اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه برای شتاب در روند تشکیل کلاس‌های حضوری تأکید و تصریح کرد: اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و مخابرات استان نسبت به تقویت زیرساخت‌ها و ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت برای دانشجویان و دانش‌آموزان و نیز مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کنند.

وی به پلمپ پنج درصد از اماکن بازرسی شده توسط بازرسان اتحادیه اصناف و تعزیرات حکومتی گیلان و کسب رتبه ششم کشور اشاره بر لزوم استمرار این اقدامات در جهت پرهیز از عادی انگاری مردم و اصناف تأکید کرد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون ضرورت توجه به موضوعات پدافند غیرعامل به‌ویژه در راستای مصون‌سازی، کاهش آسیب‌ها و فرهنگ سازی اشاره و اضافه کرد: گیلان در تصویب طرح جامع پدافند غیرعامل از استان‌های پیشروست و در انجام امور اسناد بالادستی این حوزه مبنای کار است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین دستاوردها از جمله اقتدار روزافزون مردم عزتمند ایران اسلامی و مقابله با تهدیدها ، در گروی وحدت ملی حاصل شده، گفت: ۳۲ اقدام مؤثر در راستای اقدامات پدافند غیرعامل در گیلان انجام شده که با توجه به پیش‌بینی اعتبارات در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستانی توسط فرمانداران، انتظار می‌رود تا دستگاه‌های اجرایی هم برای پیشبرد طرح‌ها با جدیت نسبت به جذب ردیف‌های ملی تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار