مدیر موسسه خیریه دارالاکرام عنوان کرد:

تمامی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بورسیه می شوند

۱۲ کپسول اکسیژن ساز برای خانواده‌های دانش‌آموزان تامین شده است

قم(پانا)- مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم از اهدای بورسیه تحصیلی از سوی این موسسه به تمامی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و یا در شرف ترک تحصیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تمامی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بورسیه می شوند

«منوچهر دهشیری» مدیر موسسه خیریه دارالاکرم شعبه قم با تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال تحصیلی جدید، به معرفی موسسه پرداخت و اظهار کرد: مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) در سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۱۳۵۴۳ با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» تأسیس شد و هم اکنون، با ۲۳ شعبه در ۵۰ شهر در سطح کشور و بیش از شش هزار دانش‌آموز، فعال است.
دهشیری عنوان کرد: با توجه به سابقه هشت ساله شعبه قم، بیش از ۵۳۰ دانش‌آموز تحت پوشش مؤسسه دارالاکرام قم هستند و ۷۴ دانش‌آموز هم ضمن توانمندی فارغ‌التحصیل و از مؤسسه جدا شده‌اند.
وی افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، خبرهای خوشی را برای خانواده‌های تحت پوشش داریم و آن این است که دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا در خطر ترک تحصیل استان قم را با کمک خیرین تحت پوشش درآوریم و بورسیه کنیم.
دهشیری گفت: طبق سنوات گذشته با توجه به تورم موجود در جامعه و فشار بر قشر ضعیف و خانواده‌های تحت پوشش مؤسسه دارالاکرام، از اول مهرماه به میزان ۲۰ درصد بورسیه ماهانه شش هزار دانش‌آموز فاقد سرپرست مؤثر در ۲۳ شعبه افزایش داده می‌شود و این مبلغ بر مبنای ارزشیابی تحصیلی و پیشرفت در تمام زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی اضافه می‌‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://darolekram.com/?p=۱۵۰۵۰ مراجعه کنند.

مدیر موسسه خیریه دارالاکرام قم ادامه داد: مؤسسه دارالاکرام در جهت حفظ کرامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها بعد از شناسایی و تصویب‌خواهی، قرار داد بورسیه را برای ادامه فعالیت و همکاری با آن‌ها امضا می‌کند.
وی افزود: هر دانش آموز که عضو مؤسسه خیریه دارالاکرام می‌شود طی مرام‌نامه اخلاقی مؤسسه با آنها قرارداد منعقد می‌شود تا ضمن بهره‌مندی از خدمات پنج‌گانه مؤسسه از جمله مددکاری، آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان و همچنین بورسیه به‌صورت مستمر، به دارالاکرام متعهد می‌شود تا در جهت پیشرفت و ادامه تحصیل همکاری لازم را با مؤسسه داشته باشد.
مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر، مؤسسه دارالاکرام، طبق وظیفه و رسالتی که برعهده دارد با شعار «خرد، مهربانی و کرامت» مثل همیشه پیگیر وضعیت دانش‌‎آموزان و خانواده‌هایشان بوده و کمک‌های معیشتی و درمانی خود را از آنها دریغ نکرده است.
وی ادامه داد: طی دو ماه اخیر به علت درگیری بیش از حد خانواده‌ها و گزارش‌های متعدد مددکاران که بیانگر ابتلای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به کرونا بود، مؤسسه دارالاکرام شعبه قم مشکلات خانواده‌ها را با اعضای شورای راهبردی و خیرین در میان گذاشته و در نتیجه، تعداد ۱۲ کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز تهیه شد که در اختیار خانواده‌های نیازمند به صورت امانت گذاشته می‌شود. در همین راستا ۱۲۳ بسته معیشتی اهدا و بخشی از هزینه‌های درمانی ۹۶ نفر از خانواده دانش‌آموزان پرداخت شده است.

دهشیری با اشاره به ارتقای سطح آگاهی‌ خانواده‌های تحت پوشش، گفت: با توجه به اهمیت موضوع توانمندسازی خانواده‌ها و ارتقای سطح آگاهی‌ آنان، کارگاه توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان با همکاری تشکل‌های غیردولتی استان انجام شد و مؤسسه دارالاکرام یکی از تشکل‌هایی بود که این کارگاه را برگزار کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به برپایی این کارگاه‌های مهارتی در استان قم، دارالاکرام شعبه قم مفتخر است که استاد این کارگاه یکی از مادران باسواد مؤسسه دارالاکرام بوده که به عنوان مربی و استادکار جهت آموزش معرفی شده است. در شعبه قم کارگاه با حضور ۱۹ نفر از مادران به مدت ۱۵ روز برگزار شد که برای مادران شرکت‌کننده بسیار سودمند بود.
مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام در پایان خالصانه‌ترین سلام و سپاس این مجموعه را تقدیم خیرینی کرد که خداوند توفیق نصیب‌شان کرده که یاری‌رسان مؤسسه‌ای هستند که به بحث آموزش و فرهنگ جامعه پرداخته است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارتباط با مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) و معرفی دانش‌آموز، مددکار، بانی، حامی و همیار در تمام زمینه‌ها با شماره ۹۱۲۵۵۱۲۹۶۸ و شمارهای ۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۳۷۸۱۷۶۹ و نرم‌افزار (به مهربانی) ارتباط برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار