فاینانس 120 میلیارد تومانی برای تکمیل سد عمارت

تهران (پانا) - پس از بررسی و بازدید مشترک رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، استاندار اردبیل، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از جبهه‌های کاری مختلف در کارگاه سد مخزنی عمارت مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار فاینانس داخلی برای تکمیل طرح سد عمارت و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی جدید برای احداث طرح تصفیه‌خانه آب شرب تازه کند اختصاص یافت‌.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فاینانس 120 میلیارد تومانی برای تکمیل سد عمارت

به گزارش وزارت نیرو،‌پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان روز پنجشنبه در این جلسه با ابراز رضایت از پیشرفت و انجام مراحل پایانی تکمیل سد مخزنی عمارت در شهرستان انگوت به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل و پیمانکاری شرکت ملی ساختمان (وابسته به بنیاد مستضعفان و جانبازان)، از تخصیص و آمادگی این بنیاد برای تامین کامل اعتبار مالی ۱۰۰۰ میلیارد ریالی فاینانس داخلی برای تکمیل سد عمارت خبر داد.

"اکبر بهنامجو" استاندار اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: روند احداث سد مخزنی عمارت در سال‌های اخیر با تدابیر شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و همت مهندسان و متخصصان بخش آب استان به خوبی پیش رفته و امیدواریم با بهره‌برداری از آن شاهد تامین آب مردم منطقه باشیم.
"علی نیکزاد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به انتظارات مردم منطقه از مسئولان خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره برداری سد عمارت موجب تامین آب بخش‌های مختلف مصرف در منطقه خواهد شد و این اقدام هم اکنون با همت شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در حال انجام است و همه ما باید برای تحقق این هدف مهم و اختصاص اعتبار مالی لازم کمک کنیم.
"ولی اسماعیلی" نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خواستار تسریع بنیاد مستضعفان در تامین منابع مالی لازم برای تکمیل سد عمارت شد و افزود: برای بهره‌برداری از منابع آبی منطقه باید مراحل تکمیلی این سد شتاب بگیرد تا با بهره برداری از آن تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی محقق شود.
"عباس جنگی مرنی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند احداث سد مخزنی عمارت و برنامه‌ریزی برای تکمیل این سد گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای تامین مالی سد عمارت، تلاش‌های خود را به‌کار بسته است.
وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی سد عمارت تصریح کرد: برای تکمیل ۵ درصد باقی مانده سد برنامه‌ریزی لازم بعمل آمده و بنیاد مستضعفان و جانبازان با تامین مالی ۱۰۰۰ میلیارد ریالی فاینانس داخلی برای این سد، کمک موثری برای اتمام احداث سد عمارت می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل همچنین با ارائه گزارشی از آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه آب شرب تازه کند انگوت گفت: سد تازه کند انگوت با ظرفیت حدود ۸ میلیون مترمکعب در چند ماه اخیر به بهره‌برداری رسیده و به دنبال آن با ابلاغ مالی اولیه، احداث تصفیه‌خانه آب شرب تازه کند انگوت را شروع کرده است و با تامین اعتبار مالی مورد نیاز، می‌تواند این تصفیه‌خانه را برای جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر در افق طرح اجرا و به بهره برداری برساند و مشارکت مالی بنیاد مستضعفان و جانبازان و سایر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح، می‌تواند در محرومیت زدایی منطقه موثر باشد.
گفتنی است، پس از بازدید مسئولان از جبهه‌های کاری مختلف در کارگاه سد مخزنی عمارت مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار فاینانس داخلی برای تکمیل طرح سد عمارت و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی جدید برای احداث طرح تصفیه‌خانه آب شرب تازه کند اختصاص یافت‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار