رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین:

۲۳ هزار دانش‌آموز ابتدایی قزوین در طرح سنجش سلامت شرکت کردند

قزوین(پانا)- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین خبر داد تاکنون ۲۳ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که از این تعداد ۱۵ درصد مشکوک به مشکلات بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی، جسمی و حرکتی شناسایی شدند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۳ هزار دانش‌آموز ابتدایی قزوین در طرح سنجش سلامت شرکت کردند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، سید معرفت اله احمدی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: تاکنون ۲۳ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که از این تعداد ۱۵ درصد مشکوک به مشکلات بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی، جسمی و حرکتی شناسایی شدند.

معرفت الله احمدی افزود: از این تعداد هشت درصد دچار چاقی، هفت درصد دارای مشکلات بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی هستند که به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شدند.

وی اظهار کرد: بیش از هفت سال است که هفت درصد دانش آموزان استان قزوین در طرح سنجش بینایی دانش آموزان پایه اول، دچار اختلال بینایی هستند که این رقم دو برابر میانگین کشوری است.

احمدی اضافه کرد: بررسی کارشناسی در این خصوص در دست اقدام است که عمده دلیل این مشکل به استفاده بیش از اندازه از تبلت و گوشی همراه باز می گردد و خانواده‌ها باید مراقب سلامت کودکان خود باشند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد دانش آموزانی که دچار اختلالات بینایی هستند از عینک یا دارو استفاده کردند که تعدادی نیز منجر به جراحی یا معرفی به مراکز استثنایی شد.

این مسئول با بیان اینکه ۹۰۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی هنوز در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده اند، افزود: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان پایه اول ابتدایی و بدو ورود به مقطع پیش دبستانی اجباری است و خانواده‌ها موظف هستند فرزندان خود را به پایگاه‌های سلامت ببرند.

وی خاطرنشان کرد: طرح سنجش سلامت دانش آموزان مقطع اول ابتدایی از اول تیرماه سال جاری آغاز شده و تا امروز در ۲۲ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان ادامه دارد.

این مسئول گفت: برای افراد جامانده از این طرح، از دهم مهرماه ۲ پایگاه مستقر در شهر قزوین در نظر گرفته شده است.

احمدی با بیان اینکه طرح سنجش دانش آموزان پیش دبستانی از ۱۰ مهرماه آغاز می شود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، اضافه کرد: تاکنون ۱۰ هزار نفر در سامانه سنجش سلامت ثبت نام کرده اند که طبق بخشنامه ابلاغی ما موظف به سنجش ۵۰ درصد این افراد هستیم.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی را ۹ پایگاه ثابت و یک پایگاه تخصصی اعلام کرد و افزود: هزینه اجرای طرح سنجش به ازای هر نوآموز ۵۰ هزار تومان است که برای دانش آموزان عشایری و دانش آموزان بی بضاعت تا پنج درصد آنها رایگان است.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد ۳۴ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار