مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان؛

مدرسه و خانواده دو رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند

هرمزگان(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در آئین نمادین انتخابات انجمن اولیا و مربیان استان هرمزگان گفت مدرسه و خانواده دو رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه و خانواده دو رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند

همزمان با سراسر کشور مراسم نمادین انتخابات انجمن اولیاء و مربیان استان هرمزگان با حضور ایرج بیت الهی مدیر کل آموزش و پرورش استان به همراه شورای معاونین این مدیریت ، سید هادی حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بندر عباس، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندر عباس، مسئول انجمن اولیاء و مربیان استان و ناحیه دو، مسئولین پالایشگاه نفت بندرعباس و جمعی از اولیای دانش آموزان در دبستان دخترانه شهرک مروارید ناحیه دو با شعار «مشارکت گسترده برای توسعه عدالت آموزشی» برگزار شد.

ایرج بیت الهی در این مراسم با اشاره به نقش والدین در همکاری با مدارس گفت : مشارکت و همراهی والدین در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های آموزشی و تربیتی و اجرای مشارکتی آنها در سطوح مختلف نظام تربیتی (از ستاد تا مدرسه) که مورد تاکید اسناد تحولی است، بسیاری از این دغدغه ها را کاهش خواهد داد و نه تنها آرامش و کاهش نگرانی در خانواده ها را برقرار خواهد ساخت، بلکه مدرسه به معنای واقعی « مدرسه زندگی» خواهد شد.

وی مدرسه و خانواده را دو رکن اصلی تربیت و رشد فکری دانش آموزان دانست و گفت: با توجه تنوع نیازهای دانش آموزان، مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی آنها، هماهنگی و همسویی نظری و عملی بین مدرسه و خانواده است.

مسئول تعلیم و تربیت دانش آموزان استان هرمزگان در ادامه سخنان خود با تاکید به مدیران مدارس افزود: مدارس جهت مشارکت والدین در تحقق برنامه های درسی و تربیتی مدرسه و بهره مندی از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدرسه تلاش روزافزون و همه جانبه داشته باشند.

بیت الهی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و موفقیت آموزش و پرورش با همراهی والدین در نقش آموزش خاطر نشان کرد: هرچند کرونا یک تهدید است و محنت ، رنج، گرفتاری و مصیبت هایی را به همراه داشته، اما از منظر دیگر اگر بخواهیم بررسی کنیم یه فرصت بود که باعث شد؛ همه ما برای ایفای نقش مهم که بر عهده خودمان است فرصت آفرینی کنیم. کرونا یک موقعیت را ایجاد کرد که ما به سمت فرصت آفرینی برویم و یکی از فرصت های مهم که در این زمینه خودش را بسیار نشان داد همین همیاری و همکاری خانواده با معلم بوده که به زیبایی آموزش و تربیت بچه ها را به نحوه نسبتا رضایت بخشی از نظام خانواده ها به پیش ببریم.

سید هادی حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بندر عباس نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم خدمت به مسئولین و مدعوین و با تبریک پیشاپیش آغاز سال تحصیلی، حضور اولیای دانش آموزان در انتخابات انجمن اولیا و مربیان را بسیار مغتنم دانست و گفت: حضور اولیاء در این مراسم بیانگر این است که شما برای تعلیم و تربیت فرزندان خود ارزش قائلید و باید این حضور شما استمرار داشته باشد.

در پایان با حضور مسئولین، کاندیدای انتخابات انجمن اولیا و مربیان دبستان دخترانه مروارید ناحیه دو بندر عباس با رأی اولیا مشخص شد و از اعضای انجمن اولیا و مربیان سال گذشته نیز قدر دانی شد.

صفاری مدیر دبستان دخترانه مروارید هم در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین به تشریح برنامه های انجمن اولیا و مربیان این آموزشگاه در سال تحصیلی گذشته پرداخت و از همراهی و همکاری اعضاء تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار