نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

هیئت‌های تبریز خواستگاه عدالت‌خواهی و مبارزه با طاغوت هستند

تبریز(پانا) - بعد از شروع اجلاس تجلیل و برگزاری چندین مراسم و محفل مختلف، این اجلاس در تبریز و در مصلای امام خمینی تبریز به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۲۱۵۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هیئت‌های تبریز خواستگاه عدالت‌خواهی و مبارزه با طاغوت هستند

در اختتامیه اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، نماینده ولی فقیه در تبریز گفت: این علم ها و هیئت ها و عزاداری ها به آسانی به دست ما نرسیده است و سختی هایی را دیده که حتی تصورش هم سخت است.

آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم افزود: هیئت های تبریز خواستگاه عدالت خواهی و مبارزه با طاغوت ، پشتیبانی از دفاع مقدس و دفاع از حرمین بوده و هستند؛ مداحی در تبریز شغل نیست، بلکه عشق است و اغلب مداحان این شهر در کنار کسب و کار خود، مداحی می کنند که مدرک این حرف ملقب شدن بسیاری از بزرگان مدح و مرثیه تبریز با شغلشان است.

وی ادامه داد: ویژگی اصلی مکتب عزاداری تبریز خلوص و طرز گریه کردن پیرغلامان حسینی این شهر است که مانند مادری که فرزند خودش را از دست داده گریه می‌کنند و همچنین تنوع سبک های عزاداری در تبریز و طولانی مدت ترین عزاداری به مدت شصت ساعت منحصر به تبریز است که در پنج روز متوالی و هر روز دوازده ساعت در بازار بزرگ تبریز برگزار می‌شود.

همچنین استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این اجلاس، پیرغلامان حسینی از ۲۰ کشور مسلمان گرد هم آمده‌اند و تبریز به میزبانی این عزیزان افتخار می کند.

محمدرضا پور محمدی ادامه داد: تبریز پایتخت جهان تشیع است که همه روزگار خود را با مرثیه و مدح ابا عبدالله سپری کرده و شعار این اجلاس نیز، نوحه‌ای است که همه ما از کودکی آن را زمزمه کرده ایم.افتخار می‌کنیم که این همایش با شکوه هرچه تمام در تبریز برگزار می‌شود و در رأس تمام این جهادها، راهنمایی ارزشمند نماینده رهبری و همت والای ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ۱۴ تیم و کمیته که در طول مدت کوتاه است که تلاش کرده‌اند تا این اجلاس، با شکوه هر چه تمام برگزار شود.

همچنین رئیس رسانه ملی نیز در این آئین گفت: شاید بسیاری از مردمان استان های دیگر مفهوم نوحه آذربایجانی را ندانند، اما این اشعار و مرثیه ها به قدری پرشور و زیبا هستند که با شنیدن آن قلب همه منقلب شده و اشک از چشمانشان جاری می شود.

عبدالعلی علی عسکری افزود: مردم آذربایجان به عنوان مرزبان برای اسلام و وطن مردمانی غیور و سلحشور هستند که در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب شهدای زیادی را پرورانده اند.

همچنین در این مراسم از تمبر یادبود اجلاس هجدهم و فرش دستباف مزین به آیات قرآن مجید رونمایی شد و در پایان پرچم این اجلاس به استاندار استان کرمانشاه که میزبان نوزدهمین اجلاس خواهد بود، داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار