درآستانه شروع سال تحصیلی به همت خیرین مدرسه‌ساز صورت گرفت

افتتاح۲۳ کلاس درس در شهرستان ازنا

ازنا(پانا) - ۲۳ کلاس درس در قالب ۵ واحد آموزشی _ تربیتی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، در آستانه شروع سال تحصیلی ، در ازنا افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح۲۳ کلاس درس در شهرستان ازنا

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان، با حضور علی‌محمد رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، امیر غفوری نژاد، مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، سید عیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، حمیدرضا رضائیان معاونت اجرایی و نظارت، مرتضی خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی، بیژن احمدی معاونت فنی، علی شمس مسئول نمایندگی نوسازی مدارس در شهرستان های ازنا و الیگودرز، منوچهر بازداری سرناظر، علی حسین اکبری ناظر، و حمیدرضا قندی خیر مدرسه ساز که به نمایندگی از علی هاشمیان دیگر خیر مدرسه ساز در این مراسم باشکوه شرکت کرده بود، ۲۳ کلاس درس در قالب ۵ واحد آموزشی به بهره برداری رسید.

رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان در این مراسم ضمن قدردانی از حضور همه عزیزان خیر مدرسه ساز در عمران و آبادانی فضاهای آموزشی، اذعان کرد: ثمره کار خیرین علاوه بر اجر دنیوی موجب رشد و اعتلای جامعه در همه ابعاد می‌شود و ساخت مدارس با کیفیت مثل مدارسی که امروز شاهد افتتاح آن ها هستیم، خوشبختانه موجب سرافرازی ما شده و در شان دانش آموزان عزیز منطقه هستند.

وی در ادامه افزود: خبرهای خوب افتتاح مدارس در مهرماه امسال موجب شادی و مسرت همه ما شده است و بنده به نوبه خود از همه کارکنان نوسازی مدارس، مدیر کل آن مجموعه و همه دست اندرکاران ساخت پروژه ها بالاخص برادر عزیزم آقای خرم آبادی صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

در ادامه این مراسم، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان اظهار کرد: خوشبختانه سرانه فضاهای آموزشی شهرستان ازنا به واسطه خیرین مدرسه ساز، نسبت به میانگین استان و حتی کشور، وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد، اما با سرانه استاندارد فاصله زیادی دارد که با تلاش های شبانه روزی همکاران بنده در نوسازی مدارس و مشارکت خیرین گران‌سنگ مدرسه ساز، امیدواریم روز به روز به نقطه مطلوب، نزدیکتر شویم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ و در سال‌جاری پویش هایی را برای جذب حداکثری خیرین راه اندازی کردیم که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان عزیز و فرهنگیان گرامی در این پویش ها شرکت کردند و برکات زیادی را با خود به‌همراه داشت. برای نمونه می توان به ساخت مدرسه یک کلاسه روستای نوروز آباد ازنا اشاره کرد که در راستای پویش«من مادرم، بچه های ایران فرزندان من» کار ساخت آن آغاز شده است.

غفوری نژاد با اشاره به پویش ملی به رنگ مدرسه و پویش استانی«از غدیر تا ظهور» از مدیران آموزش و پرورش مناطق استان دعوت کرد با معرفی این پویش ها، در جذب کمک های خرد خیرین برای ساخت مدارس کما فی السابق اهتمام بورزند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای پویش از غدیر تا ظهور، ۱۱ پروژه در استان در دست ساخت قرار گرفت که مهر ماه امسال ۷ کلاس درس از این میزان به بهره برداری خواهند رسید.

غفوری نژاد در توضیح افتتاح مدارس امروز شهرستان ازنا گفت: امروز ۲۳ کلاس درس در قالب ۵ واحد آموزشی با زیربنای کلی ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ساخت همه آنها با مشارکت خیرین عزیز مدرسه ساز بوده است.

غفوری نژاد با تشکر از آقایان هاشمیان و قندی در ساخت مدرسه ۹ کلاسه امام علی (ع)، گفت: برای ساخت این واحد آموزشی با زیربنای یکهزار و ۶۰۰ متر مربع، اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر آموزش و پرورش ازنا نیز ضمن قدردانی از کار بزرگ خیرین مدرسه ساز در رفع کمبودهای فضاهای آموزشی، افزود: آموزش و پرورش از جمله نهادهایی محسوب می شود که نیازمند توجه و رسیدگی است و سرمایه گذاری در این وادی موجب تحول جامعه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در آموزش و پرورش لرستان هزینه شده است، اما به سبب ماهیت این نهاد ، عمق کار و گستردگی جامعه هدف، عملکرد آن، آنگونه که شایسته و بایسته است، محسوس و قابل لمس نیست.

شایان ذکر است، مدرسه ۹ کلاسه امام علی (ع) شهر ازنا، مدرسه ۶ کلاسه روستای مرزیان، مدرسه ۲ کلاسه روستای باوکی،مدرسه ۳ کلاسه روستای دره تخت و مدرسه ۳ کلاسه روستای سیاوش آباد امروز در شهرستان ازنا به بهره برداری رسیدند.

در پایان این مراسم به رسم ادب، لوح سپاسی به عوامل اجرایی ساخت مدارس اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار