مرگ ناشی از کرونا در تهران ۶ درصد کاهش یافت

تهران (پانا) -  فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: خوشبختانه اکنون میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران کاهش یافته است به طوری که در روز گذشته این آمار کاهش ۶ درصدی میزان مرگ را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مرگ ناشی از کرونا در تهران ۶ درصد کاهش یافت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرکز شبانه روزی واکسیناسیون شهید مدافع سلامت عصمت سربیشه‌ای با اشاره به وضعیت بیماری در تهران افزود: خوشبختانه شاهد روند کاهشی بیماری در کشور و پایتخت هستیم. در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۶ هزار و ۹۰۰ بیمار بستری کرونایی در تهران داشتیم که نسبت به قبل تقلیل یافته است.

دکتر زالی همچنین از بستری یک هزار و ۵۰ بیمار جدید در بیمارستان‌ها، بستری ۱۴۳ بیمار جدید در بخش ویژه خبر داد و اظهار داشت: اکنون یک هزار و ۷۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و این آمار نیز روبه کاهش است.

وی از راه اندازی بیش از ۲۱۰ مرکز مختلف واکسیناسیون در پایتخت کشور خبر داد و اظهار داشت: اکنون بیش از ۲۱٠ مرکز تجمیعی و غیر تجمیعی در تهران راه‌اندازی شده و به صورت دو شیفته و سه شیفته در حال خدمت رسانی به شهروندان تهرانی هستند، معتقدیم حفظ سلامتی مردم در هنگام تزریق واکسن جزو اولویت‌های ستاد کرونا است به همین منظور بیشتر مراکز واکسیناسیون پایتخت به صورت دو شیفته در شیفت صبح و بعدازطهر فعالیت می‌کنند، اما برای تسریع فرایند واکسیناسیون تهران باید در روزهای آتی حداقل ۹۵ مرکز واکسیناسیون دیگر را راه اندازی کنیم.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در پایتخت گفت: تا عصر روز گذشته (۲۴ شهریورماه) ۶ میلیون و ۸۲۵ هزار دوز واکسن از همشهریان تهرانی دز اول واکسن که دو میلیون و ۹۳٠ هزار نفر آنها هر دو دز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند. همچنین در تهران روز گذشته ۲۵۸ هزار دز واکسن تزریق شده است.

وی در ادامه از زحمات نیروی زمینی سپاه و تمامی دستگاهها و نهادها و مدافعان سلامت در راستای تسریع واکسیناسیون قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که با همت همه عزیزان بتوانیم هرچه سریعتر شاهد تحقق اهداف اجرای طرح واکسیناسیون در کشور باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مرکز واکسیناسیون شهید مدافع سلامت شهیده عصمت سربیشه‌ای روزانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن تزریق می‌کند که از امروز فعالیت این مرکز ممتاز به صورت شبانه‌روزی می‌شود، این مرکز واکسیناسیون به عنوان یکی از مراکز بسیار ممتاز در رعایت کرامت شهروندی، سرعت عمل و انجام فرایندهای مبتکرانه استکه دارای پتانسیل بالا و قابلیت افزایش واکسیناسیون تا ۱۰هزار دوز واکسن در روز است.

دکتر زالی با اشاره به همگرایی بین بخشی موجود در این مرکز گفت: همدلی، همگرایی، وفاق وتفاهم اجرایی و کلامی رمز پیروزی ما در این روزهای سخت برای مقابله با کروناست که در عرصه واکسیناسیون بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

تزریق روزانه ۲۰ هزار دز واکسن کرونا در مراکز سپاه

سردار احمد اخوان مهدوی فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کل پاسداران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا از همکاری و تعامل و تلاشهای جهادی مدافعان سلامت و تمامی نهادها و سازمانها در راستای مقابله با کرونا دراین پاندمی قدردانی کرد.

وی با اشاره به استفاده از تمام امکانات بهداری نیروی زمینی سپاه برای مقابله با بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۲٠ هزار دز واکسن کووید۱۹ در مراکز واکسیناسیون نیروی زمینی سپاه تزریق می‌شود و تا ۵۰ هزار واکسن را نیز می توانیم روزانه در این مراکز تلقیح کنیم.

سردار اخوان مهدوی افزود: تلاش‌های شبانه روزی، مجاهدانه با توکل و اخلاص راه برون رفت از مشکلات موجود است که این راهبرد در کلانشهر تهران نیز با فرماندهی دکتر زالی هدایت می شود و ما نیز این راهبرد را ۱۰۰ درصد عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به راه اندازی ۲۴ بیمارستان سیار توسط نیروی زمینی سپاه برای خدمت رسانی به مردم گفت: این مرکز شانزدهمین مرکز جامع واکسیناسیون است که توسط نیروی زمینی سپاه در کشور راه اندازی شده است و انشالله در هفته آینده نیز چهارمین مرکز واکسیناسیون در کلانشهر تهران را راه اندازی خواهیم کرد.

وی آمادگی کامل نیروی زمینی سپاه را برای همکاری در تسریع فرایند واکسیناسیون در سایر نقاط تهران اعلام کردو گفت: اعتقاد ما این است که برای ارایه خدمت صادقانه به مردم همه باید بسیج شویم و مهمترین مولفه در ارایه خدمت به مردم در این مراکز جامع واکسیناسیون رعایت تکریم شهروندی است. بنابراین در این مرکز نهایت سازماندهی، برنامه ریزی و رعایت تکریم شهروندی انجام می شود.

سردار اخوان مهدوی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ نفر از کادر تخصصی را سازماندهی کردیم که یک هزار نفر آنان برای یاری کادر بهداشت و درمان به استانهای مختلف اعزام شدند و امیدواریم به زودی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار