کرونا در گیلان آرام گرفت

رشت (پانا) - ویروس کرونا که در پنجمین خیزش به مدت ۲ ماه استان گیلان را در بحرانی ترین وضعیت نگه داشت و بسیاری را نیز به کام مرگ کشاند، حالا با کاهش ۷۰ درصدی رفته رفته به سمت وضعیت آرام تری در حرکت است.

کد مطلب: ۱۲۱۵۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کرونا در گیلان آرام گرفت

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا در خیر پنجم روزانه به طور میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر را مبتلا و راهی بیمارستان می کرد، اما اکنون قدرتش کاهش یافته است، براساس آخرین آمارها طی روزهای اخیر شمار بستری مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان های گیلان به کمتر از ١۴۰ نفر در روز رسیده است؛ ضمن اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ بیمار مبتلا به کرونا راهی بیمارستان های استان شدند.

مجموع بیماران مبتلا به بیماری کووید ١٩ بستری در بیمارستان های گیلان نیز که در اوج بیماری به حدود ٢ هزار و ١٠٠ نفر رسیده بود اکنون به ۶۹۵ نفر رسیده که طی هفته جاری روند کاهشی قابل توجه ای داشته است.

با شیب نزولی آمار مبتلایان به کرونا در بیمارستان های گیلان شهرهای قرمز کرونایی این استان آرام از نرم افزار ماسک پاک شد و براساس آخرین ارزیابی این نرم افزار که جمعه گذشته اعلام شد، شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، بندرانزلی، آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال، تالش، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان املش نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

اگرچه براساس آمارها شاهد سیر نزولی مبتلایان به بیماری کووید ١٩ در استان گیلان هستیم اما آنچه که باید همچنان مورد توجه جدی همگان قرار گیرد، رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است، موضوع مهمی که کارشناسان بهداشتی استان بسیار تاکید می کنند.

آنچه که از خیزهای گذشته تجربه کرده ایم این است که هر زمان در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بی توجهی و سهل‌انگاری شد ویروس کرونا قدرت گرفت و خانواده های بسیاری را درگیر بیماری کرد.

لازم است همه هوشیار باشند که ویروس کرونا بسیار به ما نزدیک است، بسیاری از خانواده ها در خیز پنجم با عدم رعایت توصیه های بهداشتی، مسافرت ها، تجمعات و دورهمی های خانوادگی غافلگیر شده و به دام کرونا افتادند.

با این وجود برای تداوم روند کاهشی و جلوگیری از خیزهای دیگر بیماری کووید ١٩ مراعات جدی توصیه های بهداشتی اهمیت بسزایی دارد بنابراین استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی بسیار مهم بوده و برای قطع زنجیره ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی چاره ای جز رعایت توصیه ها نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار