مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش تأکید کرد:

ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای تامین سوخت پایدار

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اهمیت سوخت‌رسانی در فصل زمستان گفت باید از ظرفیت‌ها به منظور تامین سوخت پایدار استفاده حداکثری صورت بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای تامین سوخت پایدار

به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش، جلیل سالاری امروز (چهارشنبه) در نشست با مدیران و مسوولان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: در گذشته بیژن زنگنه در ابلاغیه‌ای ساخت هرگونه ساخت مخزن را ممنوع کرده بود. افزایش مصرف سوخت در شرایطی که به تعداد مخازن نیز اضافه نشده است، زنجیره مصرف و ظرفیت سوخت را با اختلالاتی همراه می کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ناوگان حمل و نقل تقویت نشده است، گفت: ما امروز باید در بخش خطوط لوله به ارتقای امنیتی و کاهش هزینه ها در سطح دسترسی ها و شعاع های انتقالی متمرکز می شدیم.

سالاری با بیان اینکه نزدیک به ۵۸ درصد از انتقال فرآورده ها توسط حمل و نقل زمینی انجام می شود، تصریح کرد: ضروری به نظر می رسد تا با توجه به بخش ذخیره سازی و شرایطی که در بحث انتقال وجود دارد قرارگاه سوخت رسانی جهت تامین پایدار اصولی مدیریت شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تاکید کرد: باید از حداکثر ظرفیت ها و مخازن بین راهی استفاده شود تا بتوان انتقال پایداری انجام داد و از چالش ها عبور کرد.

به گفته سالاری، در حوزه تامین سوخت نیروگاهی متاسفانه براساس برنامه ای که پیش بینی شده باتوجه شرایط عملکرد، فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، اضافه کرد: در جهت تامین سوخت ۶ ماهه امسال برای جایگزینی با سوخت مایع باید برای تحقق آن برنامه ریزی و هماهنگی صورت بگیرد. بدین ترتیب طی اقداماتی چون بازنگری در برنامه انتقال، استفاده حداکثری از ظرفیت انتقال، اولویت بندی نیروگاه ها و ... سوخت رسانی استمرار یابد.

وی با اشاره به اینکه دربخش نفت کوره نیز با بخش ریلی و وزارت راه هماهنگی هایی صورت گرفته است، ادامه داد: هدفگذاری امروز ما این است که این تیم و قرارگاه سوخت رسانی درست مدیریت شود و جلسات مستمری بین مجموعه ها وجود برگزار شود تا درصورت بروز مشکلات و چالش ها، موارد بررسی و مدیریت شوند.

سالاری تاکید کرد: با پیش بینی های دقیق و ارزیابی چالش ها می توان از مشکلاتی که در گذشته رخ داده است همانند کاهش سوخت صنایع به منظور تامین گاز خانگی ممانعت شود. این در حالی است که باید در نیروگاه ها مدیریت مصرف نیز اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با توجه به وضعیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: هزینه ها و حوادث احتمالی که می تواند برای شبکه ۱۴ هزار کیلومتری خط لوله در کشور رخ دهد؛ باید به آن توجه جدی مبذول شود.

سالاری تاکید کرد: همچنین در بحث توسعه زنجیره در بخش انتقال و در حوزه توزیع از بخش های صادرات گرفته تا تخصیص خوراک به صنایع پایین دست و توسعه زنجیره ارزش و ... می بایست نگاه یکپارچه ای وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در ساختار منابع انسانی چالش های متعدی وجود دارد؛ باید در کل حوزه پالایش و پخش با یک نگاه توسعه ای تجدید ساختار صورت بگیرد.

سالاری تصریح کرد: در این مسیر اساسنامه شرکت که به منزله سند هویت حقوقی مجموعه به لحاظ عملکردی و چارچوب ها است و هم به عنوان شناسنامه شرکت می تواند همه مسائل و موضوعات را با نگاه توسعه ای دنبال کند. بنابراین لازم است در این خصوص دیدگاه ها و نگاه های کلان درحوزه ساخت، ورود به سرمایه گذاری و اقدامات توسعه ای لحاظ شود.

در این نشست مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و در ادامه سایر مدیران و مسوولان در خصوص چالش های موجود نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار