حاج علی اکبری: لغو اجرای سند ۲۰۳۰ ارزشمند است

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد ما از این اقدام خوب که البته با تأخیر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد که سند ۲۰۳۰ را که ملغی کرد، تشکر می‌کنیم حتی با اینکه با تأخیر انجام شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
حاج علی اکبری: لغو اجرای سند ۲۰۳۰ ارزشمند است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در سومین اجلاس کنگره سیزدهم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اختتامیه سومین اجلاسیه کنگره سیزدهم که در مجتمع آدینه برگزار شد، با اشاره انتخابات دانش آموزی اعضای شورای مرکزی، اظهار کرد: انتخابات ما می تواند الگویی برای انتخابات کشوری باشد. در عین جدی و قوی بودن، مرزهای ادب و اخلاق در آن صیانت می شود.

وی ادامه داد: کسانی که در عصر غیبت موفق می شوند زیست مهدوی را رعایت کنند مثل اصحاب پیامبر خواهند بود؛ فرصت انجمن اسلامی، فرصت دلدادگی و تعاون جمعی برای آرمان مهدوی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به جمله حضرت املم خمینی(ره) در جمع دبیرستانی‌ها گفت: امام(ره)فرمودند: «هر یک اژ این انجمن‌های محترم، شعبه ‌ای است از آن انجمن‌های بزرگ اسلامی تحت رهبری امام زمان(عج) است»؛ این جمله بزرگی است.

وی خطاب به دانش‌آموزان عضو انجمن اسلام، گفت: شما فرزندان معنوی حضرت هستید پس برایشان بنویسید و بگویید. نامشان را ترویج کنید و یادشان را گرامی بدارید. انجمن اسلامی باید این پرچم را بر افراشته کند. کل فعالیت انجمن اسلامی در تمام ساحات زیر پرچم آرمان مهدوی (عج) است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه انجمن اسلامی باید قوی باشد تا ایران قوی را بسازیم، اظهار کرد: روی قوت فکری، قوت معنوی و قوت ذکری کار کنید؛ در قوت ذکری باید نماز برجسته سازی شود یعنی به نماز برسید که نماز به شما کمک خواهد کرد و نکته بعدی یاد حضرت ولیعصر(عج) است.

وی افزود: نکته بعدی قوت جسمی است که نباید دست کم گرفته شود. فقر حرکتی مخصوصا در جریان کرونا خیلی خودش را نشان می‌دهد. در این راستا هم در تغذیه مناسب و هم ورزش تلاش کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری ادامه داد: دانش‌آموزان باید قوی از نظر فکری، قوی از نظر ذهنی و معنوی، قوی از نظر جسمی، قوی از نظر بصیرتی و قوی از مهارتی باشند؛ قوت مهارتی را از دست ندهید و روی چند مهارت نوشتاری، گفتاری، سواد رسانه‌‌ای و ارتباط مؤثر کار کنید.

وی تصریح کرد: دو معدن گنج تمام ناشدنی دارید که تمام نیازهای امت را در این عصر پاسخ می دهد؛ یکی اصل و دیگری فرع است؛اصل فرهنگ عاشوراست. کناب عاشورا دو جلد است یکی جلد امام حسین(ع) و جلد دوم حضرت زینب(س) است. مراجعه فعال به این ذخیره بی‌نظیر دستور کار مومن باید باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: عاشورا به قرائت حضرت زینب (س) این است که هیچ بن‌بستی پیش روی مؤمن وجود ندارد و همه امید است. نکته بعدی استقامت است که در این مسیر باید ملامت‌ها و سختی‌ها را تحمل کنید. سومین مسأله، تحت هر شرایطی وفاداری به اصول است و نکته دیگر بیان و تببین است که مکتب عاشورا را زنده نگه داشت.

وی با تأکید بر اینکه به روز شده فرهنگ عاشورا، دفاع مقدس است، ادامه داد: تدوام دفاع مقدس در دفاع از حرم بود که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقش ویژه‌ای داشت؛ قرائت عصری فرهنگ عاشورا، دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره وحدت گفتمانی قوا، گفت: ان‌شاءالله با اراده قوا، اموال غارت شده به اموال عمومی برگردد و قوه قضایی جلوی فساد را بگیرد.

وی تصریح کرد: اتحادیه از صدر تا ذیل که ذیل یعنی دانش‌آموزان قوی‌تر هستند با همه توان و همه وجود در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ هستیم و از هیچ تلاشی به دولت، مجلس و قوه قضائیه دریغ نمی کنیم. اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان باید پرچمدار عدالت و فساد ستیزی ذیل فرهنگ عاشورایی و معارف مهدوی(عج) باشد.

نماینده مقام معظم رهبری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: ما از این اقدام خوب که البته با تأخیر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد که سند ۲۰۳۰ را که ملغی کرد، تشکر می کنیم حتی با اینکه با تأخیر انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار