معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد:

مدیران مدارس متوسطه، سازمان دهنده و راهبر جریان تربیت و یادگیری هستند

تهران(پانا) -معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد استفاده مطلوب از ظرفیت مدرسه محوری و مصوبات شورای مدرسه مطابق با آئین نامه  اجرایی جدید مدارس، کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی مصوب و مکمل  مدرسه را تضمین  می کند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس متوسطه، سازمان دهنده و راهبر جریان تربیت و یادگیری هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید پانته آ درّی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران در جمع معاونان آموزش متوسطه مناطق بیان کرد: مدرسه و خانواده همواره بستر اصلی جریان تربیت و یادگیری هستند و تلاش می کنند با توجه به اقتضائات و امکانات موجود برای ایجاد زمینه تربیت و یادگیری از تمامی ظرفیت های فضای حقیقی، مجازی و تعاملی استفاده نمایند و این همان اصل تعطیل ناپذیری مدرسه و تربیت مدرسه ای است.

درّی گفت: مدیران مدارس متوسطه در فضای مجازی و آموزش های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) وظایف رهبری و مدیریتی را با باز طراحی روندها و فرآیندها، انجام می دهند و با تدوین برنامه سالانه مدرسه بر مبنای الگوی تعالی مدیریت مدرسه، تصویر واضح و صریحی از فعالیت ها و اقدامات مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله و مطابق با اهداف دوره های تحصیلی به ذی نفعان(دانش آموز، خانواده، همکاران) ارائه می دهند.

معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش پایتخت افزود: استفاده مطلوب از ظرفیت مدرسه محوری و مصوبات شورای مدرسه مطابق با آئین نامه اجرایی جدید مدارس، کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی مصوب و مکمل مدرسه را تضمین می کند تا با برنامه ریزی آموزشی در سطح مدرسه، به مفهوم مدیریت دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی و جریان یادگیری(حضوری و غیرحضوری) مطابق برنامه هفتگی مدرسه با برنامه ریزی درسی در سطح مدرسه، به معنای مدیریت مطالب و محتوای آموزشی و یادگیری(حضوری و غیرحضوری)، ارزشیابی آغازین، مستمر و پایانی، خدمات و فعالیت های جنبی و مکمل، ارائه بازخورد و... با مشارکت فعال همه عوامل سهیم و موثر سال تحصیلی1401-1400 با نشاط و انگیزه آغاز شود.

او گفت: در سال تحصیلی جدید برگزاری دوره های دانش افزایی و ارتقای علمی معلمان، استفاده مطلوب از رسانه های آموزشی و آموزش های الکترونیک، ارزشیابی کیفی عملکرد عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه در چگونگی رصد فعالیت یادگیری دانش آموزان، نظارت بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و توجه به آسیب های رفتاری و خدمات مشاوره ای اهمیت و ضرورت بیشتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار