آیت الله مرتضوی عنوان کرد:

خواندن نماز موجب استجابت دعا می شود

خبرگزاری پانا: مدرس عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه به دو مقوله˝ نماز˝ و ˝مسجد˝ بسیاردر دین اسلام بسیار سفارش شده است، گفت: خواندن نماز موجب استجابت دعا می شود.

کد مطلب: ۱۲۱۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت الله مرتضوی، مدرس عالی حوزه علمیه خراساندر دیدار با اعضای هیئات علمی و اجرایی همایش علمی پژوهشی" تجلی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی" از سلسله برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: فلسفه های متعددی برای خواندن نماز در روایات ائمه معصوم(ع) بیان شده است.

وی با بیان اینکه حضرت رضا(ع) در باب فلسفه صلاه روایات متعددی بیان می کنند، گفت: یکی از فلسفه های نماز در روایات امام رضا(ع) اشاره به نکاتی چون دوری از تهمت زدن، غیبت کردن، خیانت است چرا که فردی که نماز می خواند از انجام چنین اعمالی پرهیز می کند.

این مدرس عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امام رضا(ع) در هزار شب هزار رکعت نماز مستحبی می خواندند، گفت: خواندن نماز موجب استجابت دعا می شود.

وی با اشاره به روایتی از حضرت محمد در رابطه با خواندن نماز گفت: هنگامی که مسلمان نماز می خواند ملائکه الله دعای این مسلمان را آمین می گویند بنا براین اگر دعای افراد به استجابت نمی رسد خود افراد دارای مشکل و نقص هستند.

آیت الله مرتضوی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این مطلب که برای جذب جوانان به مساجد همه ارگان ها باید بسیج شوند، گفت: مسجد یکی از ارکان دین است که دردین اسلام نیز توجه به این مکان بسیار توصیه شده است.

وی خاطر نشان کرد: امام جماعت در جذب جوانان نقش ارزنده ای دارد چرا که امام جماعت می تواند به فعالیت های قابل انجام در مسجد نظم بخشد.

در ادامه، محمد رضا جواهری، عضو هیات علمی همایش علمی پژوهشی" تجلی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی" اظهار کرد: این همایش از سلسله برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که با محوریت " مسجد" و " نماز" همزمان با دهه کرامت در مشهد برگزار می شود.

وی افزود: فرخوان این همایش به همه مراکز علمی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه سراسر کشور ارسال شده است که مورد استقبال خوبی نیز واقع شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون دیدارهای با علما و فضلا به منظور ارتقای سطح علمی این همایش صورت گرفته است، گفت:این دیدارها به جهت دستیابی به جایگاه مسجد طراز اسلامی وحفظ سنگر آرمان های انقلاب اسلامی است.

گفتنی است، همایش علمی پژوهشی «تجلی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی» از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار