نشست هم اندیشی مدیران سما خراسان شمالی

شیروان (پانا)-نشست هم اندیشی مدیران سما خراسان شمالی با حضورغلامرضا یمینی رئیس امور گسترش‌ و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما برگزارشد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی مدیران سما خراسان شمالی

نشست ویژه هم اندیشی مدیران مدارس سما خراسان شمالی به میزبانی شیروان با حضور غلامرضا یمینی رئیس امور گسترش‌ و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما ، دکتر محمود حق بجانب دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان ، علی مرجانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان، مهدی سرایدار رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیروان و مدیران مدارس سما استان برگزار شد.

در این نشست علی مرجانی ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از مدیران، اظهار کرد: امیدواریم که این نشست مقدمه خوبی برای شروع سال تحصیلی جدید باشد و مجموعه پرتلاش مدارس سما که حقیقتا در استان جزء مجموعه های موفق در حوزه های مختلف است، ان شاالله با مرور برنامه ها و هماهنگی های صورت گرفته برای سال آینده و سال های آتی روند موفق و روبه رشدی را در پیش گیرد‌.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان افزود: بایستی مدارس سما جایگاه واقعی خودشان را در سطح شهرستان و استان پیدا کنند که این امر مستلزم همت و تلاش همه مدیران و کسانی است که نقش مدیریتی دارند.

علی مرجانی خطاب به مدیران تاکید کرد: انتظار می رود مدارس سما در کنار تعلیم و تربیت به آموزش علمی و داشتن دانش آموزان با کیفیت به لحاظ علمی نیز شاخص باشند،به همین دلیل مدیران با حساسیت بیشتر و دقیق تری انتخاب می شوند.

در ادامه محمود حق بجانب نیز ضمن عرض خوشامدگویی به دکتر یمینی و حاضران؛ به هنر خوب دیدن و خوب حرف زدن تاکید کرد و میزان ترقی و پیشرفت هرکشور را سطح علمی مدارس آن کشور دانست.

سپس مهدی سرایدار ضمن ارائه گزارش وضعیت مدارس گفت: قریب ۱۶۰۰ دانش آموز در مدارس سما شیروان وجود دارد که نشان می دهد سما توانسته کمک بزرگی به مجموعه آموزش وپرورش شهرستان داشته باشد.

در ادامه رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیروان خاطرنشان کرد: امیدوارم ان شاالله این نشست باعث شود تا مدیران از تجربیات، خلاقیت ها و ابتکارات همدیگر بهره مند شوند و مجموعه ای یک دست در سطح استان داشته باشیم.

غلامرضا یمینی رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما با آرزوی موفقیت برای مدیران مدارس به عنوان ستون های اصلی ومحوری تعلیم و تربیت ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: مدیران باتوجه به امکانات مدارس، شهرستان و استان خود در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند.وی در راستای توسعه کمی و کیفی مدارس سما، توجه مدیران را به بهره برداری از فضاهای مازاد دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص جلب کرد.

یمینی تاکید کرد: مدارس سما باید محل حضور والدین برای تشریک مساعی ومشارکت در جهت اهداف تعلیم و تربیت باشد.

وی به چند برنامه وفعالیت مهم که از سوی سازمان سما مورد تاکید و پیگیری می شود اشاره نمود:

_ ساماندهی نیروی انسانی و اجرای آن بر اساس بخشنامه ارسالی

_ سنجش ، پایش و کنترل کیفیت مدارس که به رصد مدارس می پردازد

_ انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و انجام فرآیندهای آن در سازمان سما به صورت متمرکز( که حدود سه ماه است در حال اجراست)

ارتقاء شایستگیهای مدیران ،معاونان ومعلمین در قالب دوره ای آموزشی که بصورت مجازی درحال برگزاری است.

رئیس امور گسترش‌ و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما اظهار داشت:

پیاده سازی سند تحول آموزش وپرورش یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی است که برهمین اساس آقای دکتر بطحایی سیاست ها و استراتژی‌های لازم را دراین خصوص برای حوزه ستادی وصف ترسیم کردند که این مهم در جهت کیفیت بخشی مدارس است که انتظار می رود همه د ست اندرکاران تعلیم وتربیت در سما اهتمام جدی را در این خصوص داشته باشند ،که مدیران مدارس فرماندهان وراهبران اجرای این مهم درمدارس می باشند .

وی با اشاره به عناصر اصلی مدرسه که شامل مدیر ،مربیان ،معلمان ، والدین ودانش آموزان است

نقش رهبری و هدایت را بر عهده مدیران دانست که یکی از اولویت های او ارتباط تنگاتنگ با دیگر عناصر است که موظف است شرایط رشد وارتقاء آنها را در جهت اهداف وبرنامه های مدرسه فراهم کند

در ادامه جلسه مدیران موضوعات، دغدغه ها، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح و در پایان از سوی یمینی پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار