کچوئیان خبر داد

دانشگاه فرهنگیان بعد از تکمیل واکسیناسیون استادان و دانشجو معلمان باز می‌شود؟

تهران (پانا) - جلسه هم‌اندیشی و پاسخ به مطالبات و دغدغه‌های استادان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در آستانه سال تحصیلی جاری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان بعد از تکمیل واکسیناسیون استادان و دانشجو معلمان باز می‌شود؟

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، در جلسه هم اندیشی با مسؤولان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل، از تلاش و کوشش مسؤولان و کارکنان دانشگاه خصوصا در آستانه مهر 1400 که با تغییر و تطبیق امور جاری و آموزشی دانشگاه در زمان کرونا شرایطی مناسب را به منظور انجام فعالیت های دانشگاه مهیا نموده اند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این تجربه، درسی بزرگ برای غلبه بر کلیه مشکلات پیش رو باشد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر غافل نشدن از ماموریت و اهداف مهم و اساسی دانشگاه در راستای تربیت معلم، بر تعامل حداکثری با مجموعه دانشگاه به منظور پیشبرد اهداف مد نظر تصریح و خاطر نشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و حرکت دانشگاه به سمت ارایه آموزش های مجازی، خوشبختانه همه مسؤولان و استادان دانشگاه در صدد افزایش میزان تسلط به مباحث و مسایل مرتبط با علم الکترونیک بوده اند.

این مقام مسؤول، با اشاره به این که برخی دانشگاه ها و موسسات کشور با دارا بودن چندین سال تجربه آموزش مجازی، دوره های آموزش الکترونیکی را برگزار می کردند و از سوی دیگر مراکزی هم وجود داشتند که هیچ یک از این امکانات را در اختیار نداشتند، تصریح کرد: با واگذاری اختیار به مراکز دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور و نظارت سازمان مرکزی بر روند اجرای فعالیت ها و چگونگی ارایه آموزش های الکترونیک، خوشبختانه تجربیات کسب شده در استان ها بیانگر کاهش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بوده است.

کچوئیان، دانشگاه فرهنگیان را تربیت کننده مهم ترین و اساسی ترین عنصر براى پیشرفت کشور دانست و افزود: نظام یادگیری موثر، متحول کننده جامعه است. چرا که یادگیری موثر، بهبود عملکرد در درازمدت را به دنبال دارد. بنابراین توجه به هنگام به دانشجو معلم، تسریع کننده توسعه نظام یادگیری کشور در آینده نزدیک است.

وی، میزان موفقیت دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان کیفی با صلاحیت را خصوصا در دوران کرونا از مهم ترین دغدغه مسؤولان دانشگاه ذکر و اظهار داشت: یادگیری باید هدفدار، مستمر و همیشگی باشد. در این صورت می توان انتظار داشت که افراد به طور مستمر توانایی ‏های خود را فزونی بخشیده و به الگوهای جدید فکری دست می یابند.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، عجین و درگیر شدن با حرفه و مسؤولیت خود و مراقبت از یک دیگر را لازم و ضروری خواند و گفت: اقدام و ورود به هنگام و اثرگذار برای اصلاح امور از وظایف اصلی و کلیدی مسؤولان دانشگاه است، چرا که پایش مستمر و ارزیابی به موقع فعالیت ها بهبود امور و افزایش سطح شاخص ها و فرایندهای معتبر را به دنبال دارد.

کچوئیان، طی شدن مراحل پایانی استعلام نهایی توسعه و ساخت زمین 34 هکتاری منابع طبیعی اختصاص یافته به دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل، اجرای 70 درصد عملیات دیوارکشی فضای آموزشی تحویل گرفته شده از آموزش و پرورش به متراژ 8 هزار و 750 متر مربع، عملیاتی شدن 70 درصد تفاهم نامه منعقد شده با شهرداری استان به منظور ایجاد فضای سبز، چمن مصنوعی فوتبال و فوتسال، عقد تفاهم نامه با کتابخانه عمومی اردبیل، پارک علم و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی، جهاد دانشگاهی و قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س)، تبدیل خانه های سرایداری دو پردیس استان به خوابگاه دانشجویی و مهیا نمودن سرایداری مرکز آزادگان نیر به عنوان استادسرا و مهمان سرا، تعمیر، بازسازی و زیبا سازی خوابگاه پردیس های استان و همچنین مرکز نیر، صنعتی کردن پردیس ها و مرکز آزادگان نیر و پیگیری واگذاری ساختمان 5 هزار و 600 متر مربعی علامه طباطبایی به پیمانکار از طریق سازمان نوسازی را از جمله اقدامات برجسته و موفقیت های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل برشمرد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به احتمال بازگشایی مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه فرهنگیان بعد از تکمیل واکسیناسیون استادان و دانشجو معلمان در سطح کشور، تاکید کرد: به منظور برون رفت از برخی چالش ها خصوصا در استان اردبیل، بازگشت فضاهای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش به این دانشگاه و همچنین اختصاص بودجه استانی به دانشگاه الزامی است.

این مقام مسؤول، با تاکید بر راحت گذر نکردن از کنار مسائل و مشکلات دانشگاه، تصریح کرد: باید با حس تعلق سازمانی، مذاکره و تفاهم مشترک برای رفع موانع و مشکلات موجود اقدام کرد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، فعالیت‌های یکپارچه، استراتژیک و منسجم با هدف توسعه و بهبود در امور را از اهم وظایف مسؤولان دانشگاه برشمرد و گفت: حمایت از سازمان به منظور دستیابی به اهداف مد نظر، مشارکت در راستای توسعه فرهنگ عملکرد بهتر، اطمینان از وجود نیروهایی مستعد، متعهد، با انگیزه و حس تعلق خاطر شغلی بالا در سازمان، ایجاد ارتباط شغلی سازنده میان مدیر و کارکنان مبتنی بر اعتماد دو جانبه و ترغیب کاربرد رویکرد اخلاقی و سازنده در مدیریت نیروها از دیگر وظایف مهم مدیران و مسؤولان دانشگاه فرهنگیان است.

در ادامه این جلسه، اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل، با بیان دغدغه ها و مطالبات خود پاسخ برخی از سؤالات خود را دریافت کردند.

ساماندهی آموزشگران دانشگاه فرهنگیان، متشکل از هیات های علمی متعدد، تطبیقی، مدرسان و ماموران آموزشی، احیای هویت علمی دانشگاه فرهنگیان، اعمال مدرک تحصیلی، برقراری و حفظ ارتباط بیش از پیش دانشگاه با وزارت آموزش و پرورش، ضرورت نیازسنجی و حرکت حوزه های آموزشی به سمت آموزش های مهارتی به منظور طراحی الگوهای مناسب، استفاده بهینه از پتانسیل های موجود استانی، تامین و در اختیار گذاشتن اعتبارات لازم به منظور ساخت و ساز و رفع نیازهای اساسی دانشگاه فرهنگیان استان و ارزیابی سازمان مرکزی توسط پردیس های استانی برخی از مطالبات اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل به شمار می رود.

گفتنی است: کچوئیان، در پایان سفر یک روزه خود به استان اردبیل، به اتفاق مسؤولان دانشگاه فرهنگیان استان از پردیس های بنت الهدای صدر دختران، علامه طباطبایی پسران و ساختمان مرکز آزادگان شهر نیر بازدید و سپس با حضور در گلزار شهدای شهر نیر پس از قرائت فاتحه و نثار گل نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار