مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان:

اجرای طرح «سرباز مهارت» در سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان از آموزش یک هزار و ۳۳۵ سرباز وظیفه در غالب طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه (سرباز مهارت) در استان سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «سرباز مهارت» در سمنان

سیدمحمدتقی علوی در حاشیه بازدید از برگزاری این دوره آموزشی در مرکز آموزشی پدافند هوایی سمنان اظهار کرد: طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس تفاهم نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی در استان سمنان اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی، دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و مهارت‌های زندگی جمعاً به مدت ۸۰ ساعت به صورت غیرحضوری توسط وزارت ورزش و جوانان و با برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اضافه کرد: با همکاری مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان سمنان، به عنوان مجری دوره‌های آموزشی طرح، تا کنون پنج دوره آموزشی برای سربازان وظیفه در سمنان برگزار شده است.

علوی اضافه کرد: دوره‌های مذکور در استان سمنان در هر ماه با سهمیه 267 نفر برای نیروهای وظیفه آجا اجرا می‌شود که تاکنون پنج دوره آموزشی برای یک هزار و 335 سرباز وظیفه در غالب (در هر مرحله دو دوره) در سمنان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این دوره را به میزان ۸۰ ساعت مشتمل بر دو بخش شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی به میزان ۳۲ ساعت و آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت» برنامه‌ریزی شده است، همچنین ۲ عنوان کتاب آموزشی با عناونین کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار و مهارت‌های زندگی که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و به چاپ رسیده است، در بازه زمانی در اختیار سربازان قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: سربازان پس از مطالعه کتب در یک کلاس آموزشی به مدت هشت ساعت آموزش به صورت حضوری جهت مشاوره و رفع اشکال شرکت می‌کنند و بلافاصله پس از برگزاری آموزش حضوری و با هماهنگی مرکز رزم مقدماتی آزمون پایانی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار