9 هزار بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی به چرخه آموزش بازگشتند

ارومیه(پانا)-معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش و دبیر ستاد پروژه مهر آذربایجان غربی گفت ۹ هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان طی پنج سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
9 هزار بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی به چرخه آموزش بازگشتند

بابک حشمت روز سه شنبه در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش اذربایجان غربی که با شورای معاونان مناطق 24 گانه اموزش و پرورش استان و با حضور معاون اموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد افزود: نرخ ترک تحصیل در استان از ۲.۸۶ درصد در سال تحصیلی گذشته به ۱.۸۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه نرخ گذر استان نیز از ۸۹.۲۶ درصد به بیش از ۹۰ درصد رسیده است ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی نیز از حدود ۷۱ درصد به ۷۲.۱۵ درصد رسیده است.

حشمت افزود: در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تمامی کلاس های استان در شبکه شاد ثبت شد و ۶۸.۸۵ درصد دانش آموزان از آموزش های تلویزیونی،83.29 درصد دانش آموزان در شبکه شاد و ۶.۰۵ درصد از آموزش های حضوری بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: در راستای آغاز سال تحصیلی جاری در استان ۴۶ پایگاه سنجش شاخص های سلامت نوآموزان و یک پایگاه تخصصی ایجاد شده است و ۵۶ هزار نفر به این پایگاه ها مراجعه کرده اند.

دبیر ستاد پروژه مهر استان گفت: ۶ هزار نفر نوآموز پایه اول و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر پیش دبستانی نیز در این مدت اقدام به نوبت گیری کرده اند.

وی بیان کرد: میزان تراکم کلاسی در مقطع ابتدایی امسال ۲۵.۲۹ درصد، متوسطه اول ۲۷.۸۶ و متوسطه دوم ۲۵.۰۵ و تراکم کل استان ۲۵.۸۲ بوده است.

به گزارش پانا ۶۲۵ هزار نفر در استان آذربایجان غربی مشغول به تحصیل هستند که طبق پیش بینی ها این تعداد در سال تحصیلی جدید ۲۱ هزار نفر افزایش خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار