کاظمی در آیین افتتاح مجتمع‌های آموزشی در البرز:

هیچ دانش‌آموزی از پوشش تحصیلی محروم نمی‌ماند

دغدغه‌های آیت‌الله رئیسی نسبت به مسائل آموزشی و حمایت ایشان نسبت به جامعه معلمان، نشانه‌های بسیار امیدبخشی برای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت در سطح کشور است

کرج (پانا) - آیین افتتاح متمرکز مجتمع‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی قلم و رازی استان البرز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور، سلار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان و شهبازی استاندار البرز در ناحیه ۴ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ دانش‌آموزی از پوشش تحصیلی محروم نمی‌ماند

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور در حاشیه افتتاح مجتمع‌های آموزشی درخصوص بازگشایی مدارس گفت: ما در آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را از اول مهر آغاز خواهیم کرد و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هوشمندانه، با حفظ سلامت همه دانش‌آموزان و کاهش دغدغه‌های مردم، آرام و به صورت تدریجی زمینه بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس را فراهم خواهیم کرد. البته اختیارات در این زمینه کاملا به مدیران و شوراهای مدارس و روسای مناطق واگذار شده است. ناگفته نماند که در سطح‌ کلان به استانداران که روسای ستادهای کرونا هستند و در شرایط خاص اختیار با این عزیزان است، اختیار داده شده، اما در این شرایط با توجه به تفاوت‌های اقلیمی و تفاوت‌هایی که در شرایط کرونا داریم، حتما باید با همین رویکرد تفویض اختیار نگاه متفاوتی داشته باشیم.

کاظمی در ادامه عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد دنبال خواهد شد. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هیچ دانش‌آموزی در هیچ نقطه‌ای از کشور از پوشش تحصیلی آموزش و پرورش محروم نماند.

وی با بیان اینکه اینترنت شبکه شاد امسال هم به صورت رایگان است اضافه کرد: شبکه شاد یک زیرساخت مجازی محسوب می‌شود که ما با بازدید از پلتفرم‌های این اپلیکیشن، می‌دانیم که یک شبکه موثر در تحصیل مجازی دانش آموزان است. بنابراین زمینه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق کم جمعیت و کم کم زمینه حضور پررنگ‌تر دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور را فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان بیان کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و انشاالله با سرعت مسیر خود را طی می‌کند. همه این کارها را مهیا خواهیم کرد، اما به نظر من آنچه می‌تواند از همه نظر به آموزش و پرورش کمک کند حمایتی است که این وزارت از شخص اول اجرایی نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی آیت‌الله رئیسی دارد که این موضوع برای ما باعث افتخار است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: دغدغه رئیس‌جمهور جدید کشور نسبت به مسائل آموزشی و حمایت ایشان نسبت به جامعه معلمان و حضورشان در حل مسائل آموزش و پرورش و همچنین برگزاری جلسات این وزارت با حضور ایشان نشانه‌های بسیار امیدبخشی برای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت در سطح کشور است.

کاظمی در پایان با تشکر از حضور مسئولین استان گفت: استان البرز بهترین منطقه‌ای است که به توسعه و ساخت مدارس و اماکن دیگر اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و من از این اتفاق خوشحالم، زیرا در هیچ استانی افتتاحیه‌هایی به خوبی این استان ندیده‌ام. به خصوص درمانگاه ویژه فرهنگیان که امروز افتتاح کردیم، یکی از بهترین پروژه‌های کشور بود که با برنامه‌ریزی‌های درست از بهترین درمانگاه‌ها خواهد بود. انشاالله سال تحصیلی خوبی در پیش داشته باشیم و با تغییر شرایط و ایجاد زمینه شاهد حضور دانش‌آموزان عزیز در مدارس کشور باشیم.

خبرنگار ؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار