رئیس علوم پزشکی گیلان:

محدودیت سنی واکسیناسیون در گیلان برداشته می شود

رشت (پانا) - رئیس علوم پزشکی گیلان، از برداشته شدن محدودیت سنی تزریق واکسن در گیلان از ۱۵ مهر خبر داد و گفت در حال حاضر ۳۰۰ پایگاه واکسیناسیون را در سطح استان تجهیز کردیم و ۵۰۰ تیم واکسیناسیون انجام وظیفه می کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۴۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت سنی واکسیناسیون در گیلان برداشته می شود

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر ارسلان سالاری با اشاره به راه‌اندازی تعداد قابل توجه پایگاه های واکسیناسیون کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان شتابی مضاعف گرفته است و لذا تامین و تحویل محموله‌های بیشتری از واکسن به استان گیلان در دستور کار قرار دارد.

وی با ارایه آمار واکسیناسیون کرونا در استان، تصریح کرد: مجموعا یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۹۸۲ دوز واکسن در استان تزریق شده است که این رقم، نسبت به متوسط کشوری در حد مطلوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۷۵ درصد افراد بالای ۷۵ سال و ۶۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال و ۳۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال تاکنون واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته در هفته جاری ۳۰۰ هزار دوز واکسن وارد استان و در همه شهرستان ها توزیع شده است.

سالاری، از برداشته شدن محدودیت سنی تزریق واکسن در گیلان از ۱۵ مهر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ پایگاه واکسیناسیون را در سطح استان تجهیز کردیم و ۵۰۰ تیم واکسیناسیون انجام وظیفه می کنند.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سپاه بالغ بر ۱۰۰ پایگاه واکسیناسیون در استان را فعال کرده است، ادامه داد: آمادگی داریم ۱۰۰ پایگاه دیگر را اضافه کنیم.

وی از ورود یک میلیون دوز واکسن کرونا به گیلان تا نیمه مهر خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر مشکل کمبود واکسن داریم، اما طی نشست با وزیر بهداشت، این یک میلیون دوز واکسن به استان تعلق می گیرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه قبل از آبان همه گیلانی ها دوز نخست را دریافت خواهند کرد، گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی، اقدام به تزریق دوز دوم نیز کریدم و تا آبان بخشی از مردم دوز دوم را نیز دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار