مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

آموزش حضوری تدریجی در سه مرحله برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است

بجنورد(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت از سوم مهرماه زنگ آغاز تحصیلی دانش‌آموزان استان به‌صورت نمادین به صدا در خواهد آمد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش حضوری تدریجی در سه مرحله برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است

مهدی مودی در آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۰استان اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان در خصوص تحصیل، آسیب های بسیاری را دیدند هر چند که خانواده ها و معلمان در این راستا با دانش آموزان همراه بودند و تلاش‌های زیادی انجام دادند.

وی افزود: در تدریس مجازی به همه ثابت شد که نقش معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان بی بدیل بوده و هیچگاه جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت.

وی در ادامه به برنامه های شروع سال تحصیلی و نحوه بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: بستر شبکه شاد در هفته آینده با دستگاه جدید و رفع اشکالات رونمایی خواهد شد.

مودی بیان کرد: آموزش حضوری تدریجی در سه مرحله برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در نخستین مرحله دانش آموزان برای کلاس هایی با ظرفیت پایین تر از ۵۰ نفر و یا مدارسی که زیر ۱۵ نفر جمعیت دارند که در مجموع ۹۰۰ آموزشگاه استان از ۲ هزار و ۱۲ آموزشگاه دارای کلاس ۱۵نفره هستند به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مودی گفت: همچنین متوسطه اول و دوم بخش آموزش مهارتی و فنی و حرفه ای و مناطق عشایری که ۱۵ درصد به شبکه شاد دسترسی ندارند حضوری خواهد بود.

وی افزود: اما در مرحله دوم مدارسی که تا ۱۵۰ دانش آموز دارند به صورت آموزش ترکیبی مجازی و حضوری و با برنامه ریزی زوج و فرد پس از واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی فرهنگیان، از ۲۰ مهر ماه شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۲ درصد فرهنگیان استان دُز اول واکسن کرونا و ۱۷درصد فرهنگیان هم دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند گفت: تا ۱۵ مهرماه تمامی رانندگان سرویس مدارس و فرهنگیان واکسینه خواهند شد.

وی در ادامه به مرحله سوم که شامل مدارس دانش آموزان با ظرفیت بیش از ۱۵۰ نفر است اشاره کرد و گفت: این مدارس به صورت محدود و غیرحضوری خواهند بود، اما اگر برای دانش آموزی در خصوص آموزش اشکالی ایجاد شد در طول هفته فقط یکبار کلاس رفع اشکال برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار