مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج عنوان کرد:

هویت مدرسه به دانش‌آموزانش است

با کمک خیرین در این ناحیه بالای ۱۰۰۰ دستگاه گوشی و تبلت تهیه و توزیع شد/ فقط در مقطع ابتدایی دارای ۱۰۰۰ کلاس ۴۰ نفره هستیم. با این شرایط مسلما نمی توانیم کلاس‌ها را تلفیقی کنیم

کرج (پانا)- بازگشایی مدارس مهم‌ترین دغدغه این روزهای دانش‌آموزان است و این مسئله به‌شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
هویت مدرسه به دانش‌آموزانش است

مراد مالمیر مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج در رابطه با بازگشایی مدارس در گفت گو با پانا اظهار کرد: «بدون شک مدرسه با حضور دانش آموزان هویت پیدا می‌کند و تمام عشق و علاقه معلم با صمیمیتی که دانش آموزان در مدرسه ایجاد می کنند، به وجود می‌آید.»

او تاکید می‌کند:«برخی‌ها معتقدند کار دبیران در کلاسهای مجازی راحت تر است، ولی اصلا اینگونه نیست، زیرا روال زندگی یک دبیر تغییر می کند. در کلاسهای حضوری پس از پایان ساعت مدرسه معلمان هم به کارهای روزانه خود می رسیدند، اما الان باید در طول شبانه روز تولید محتوا انجام بدهند و ما هیچ مشکلی برای تامین جزوات درسی نداریم.»

مالمیر بیان کرد:«۹۹ درصد معلمان‌ ما خوب هستند، برخی از دانش آموزان در مدارس هستند که اشیاء ممنوعه به مدرسه می‌آورند یا ناهنجاری های اجتماعی دارند که تعداد این دانش آموزان انگشت شمار است.»

مالمیر با بیان اینکه بسیاری دوست دارند مدارس به صورت حضوری باشد، گفت:«زمانی که رهبر معظم انقلاب می گوید باید پیرو ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم. بدون شک همه ما تابع تصمیمات این ستاد هستیم. اگر بگویند مدارس حضوری باشد، تمهیدات لازم برای کلاسهای حضوری انجام می شود یا غیرحضوری باشد باز هم آماده برگزاری کلاسها هستیم. در کل ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. طبق گفته ستاد مبارزه با کرونا، وزیر و سخنگوی ستاد کرونا، از ابتدای مهرماه مدارس به صورت غیرحضوری است. همه در تلاش هستند که کلاسها حضوری شوند تا آموزش بهتری به دانش آموزان ارائه کنیم.»

مالمیر در خصوص تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس گفت:«در ناحیه ۴، بیش از ۹۸ درصد ساماندهی نیروی انسانی را انجام داده‌ایم. یعنی هیچ مشکلی در مورد معلم یا کادر آموزشی در مدارس نداریم. با توجه به اینکه امکانات ما در مدارس صددرصدی نیستند، همه مدارس ما آمادگی کامل ندارند و برخی نامجهز و قدیمی هستند.
ما حدود ۴ مدرسه افتتاح خواهیم کرد که تجهیزات مورد نیاز آنها را فراهم کرده‌ایم، ولی در کل هر مدرسه امکانات اولیه در حد خودش را دارد. برخی مدارس مانند مدارس تیزهوشان و شاهد هستند که خودشان منابع مالی دارند و امکانات مورد نیازشان را تهیه می کنند.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج عنوان کرد:«در صورتی که به ما ابلاغ کنند آموزش به صورت تلفیقی صورت بگیرد، ناحیه ۴ نمی تواند اینگونه تدریس کند، زیرا یک کلاس ۵۰ نفره را چگونه می توان به صورت تلفیقی برنامه ریزی کرد؟ ما تنها منطقه ای هستیم که کلاس‌های ۵۰ نفر به بالا داریم، ناگفته نماند که فقط در ابتدایی دارای ۱۰۰۰ کلاس ۴۰ نفره هستیم. با این شرایط مسلما نمی توانیم کلاس‌ها را تلفیقی کنیم. انشاالله بتوانیم آموزش حضوری داشته باشیم. باید هر کمکی که از دستمان برمی‌آید انجام دهیم. از نظر آسیب های اجتماعی جاده قزل‌حصار دچار مشکل است که بار اجتماعی دارد. با ۲ زمین در سهرابیه در حال دایر کردن مدرسه هستیم که دانش آموزان آنجا راحت تحصیل کنند و رفت و آمد به کرج نداشته باشند»

مالمیر افزود:«با کمک خیرین در این ناحیه بالای ۱۰۰۰ دستگاه گوشی و تبلت تهیه و توزیع شد که یک دبیر فرهنگی با هزینه شخصی خود ۱۷ تبلت برای دانش آموزان تهیه کرد.»

او تصریح کرد:«ما همه چیز را پیش بینی کرده ایم و هیچ مشکلی برای آموزش نداریم. در همه زمینه های آموزشی پیش بینی صورت گرفته و جای هیچ گونه نگرانی نیست.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج در پایان گفت:«وظیفه شرعی و قانونی ما این است که به هم کمک کنیم و روحیه تعاون و نوع دوستی را جا بیندازیم. حداقل امکانات آموزشی را با کمک هم فراهم کنیم، امروزه نشاط و امید در جوانان وجود دارد و ما فقط می توانیم به شما تجربیاتمان را عنایت کنیم. بدون شک با پشتکار و امیدی که جوانان ما دارند آینده به دستان شما رقم می خورد.»

خبرنگار: مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار