سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

جشن عاطفه ها آموزش و تمرین نوع دوستی بین دانش آموزان است

ارومیه (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی جشن عاطفه ها را آموزش و تمرین نوع‌دوستی بین دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جشن عاطفه ها آموزش و تمرین نوع دوستی بین دانش آموزان است

حسن رحمانی در جلسه هماهنگی برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس استان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در محل دفتر معاونت پرورشی استان با اشاره به موضوعیت جشن عاطفه ها گفت: جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در قالب های مختلف از دانش آموزان توسط ارگان های مختلف علاوه بر ارزش مادی و کمک به دانش آموزان نیازمند، بعد تربیتی نیز دارد و این موضوع برای آموزش و پرورش از توجه بیشتری برخوردار است.

وی گفت: دانش آموزان با فرهنگ خیرخواهی و کمک به هم نوع آشنا می شوند و جشن عاطفه ها بهترین بستر برای تمرین این حس نوع دوستی در بین دانش آموزان است.

این مقام مسئول گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد تربیتی همواره تلاش می‌کند که مفاهیم انسانی و اخلاقی و معنوی را در بین مخاطبان خود یعنی دانش آموزان بسط و گسترش دهد. بنابراین پرداختن به موضوعاتی همچون جشن عاطفه‌ها می تواند بستر مناسب تربیتی اثربخشی را بوجود بیاورد تا دانش آموزان با مشارکت در این عمل خیر و انسانی، نسبت به تقویت روحیه انفاق، دیگردوستی و همزیستی اقدام کنند.

رحمانی ادامه داد: جشن عاطفه ها امسال نیز همانند سال گذشته در سطح مدارس استان همزمان با سراسر کشور اجرا می شود و امسال تشکل های دانش آموزی هلال احمر، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی نیز در روند اجرای این مهم همکاری نزدیک خواهند داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان ادامه داد: آیین نمادین جشن عاطفه ها نیز امسال در 7 مهر ماه با مشارکت دستگاه های ذی ربط برگزار خواهد شد.

قائم مقام کمیته امداد آذربایجان غربی نیز این نشست گفت: جشن عاطفه ها امسال با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی با عنوان «شور عاطفه ها» و با شعار «باهم مشق محبت بنویسیم» برگزار خواهد شد.

مهرداد محمدزاده گفت: 26 هزار دانش آموز مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، کمیته امداد علاوه بر کمک به این دانش آموزان، کمک های نقدی و غیر نقدی نیز در قالب برنامه های مختلف به سایر دانش آموزان نیازمند مورد تایید توسط مراکز نیکوکاری پیوند مدارس، انجام می دهد.

وی گفت: سال گذشته بیش از 2 هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند خریداری شده و امسال نیز با توجه با ادامه دوران کرونایی و لزوم آموزش مجازی در تلاش هستیم تا سخت افزارهای لازم برای این مهم را برای دانش آموزان نیازمند تهیه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار