مدیرکل شرکت غله استان سمنان:

مجوز ورود ۹ هزار تُن شکر به استان سمنان صادر شد

سمنان (پانا) - مدیرکل شرکت غله استان سمنان از صدور مجوز واردات ۹ هزار و ۵۰۷ تُن شکر به استان سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مجوز ورود ۹ هزار تُن شکر به استان سمنان صادر شد

محمدباقر منوچهری، در جلسه ستاد تنظیم بازار سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری، مجوز ورود ۹ هزار و ۵۰۷ تُن شکر برای استان صادر شده که تاکنون هفت هزار و ۴۴۵ تُن شکر برای صنف و صنعت استان جذب شده است، ابراز کرد: میزان شکر جذب شده برای صنف و صنعت استان در سال جاری تاکنون، بالغ بر دو برابر سهمیه تخصیص یافته در مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه بالغ بر شش هزار تُن آرد به طور میانگین در استان مصرف خواهد شد، افزود: پیگیری‌ها برای جذب میزان سهمیه تخصیص یافته شکر استان در دستور کار قرار دارد؛ همچنین ۴۲ هزار و ۷۵۵ تُن گندم از محل کشت کشاورزان استان سمنان به ارزش ریالی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال خریداری شده که ۹۹.۹ درصد مبالغ خریداری شده، پرداخت شده است.

عضو ستاد تنظیم بازار استان سمنان با عنوان این مطلب که مطالبات کشاورزان در بحث گندم در استان پرداخت و در این باره هیچ‌گونه مشکلی نداریم، ابراز کرد: هم اکنون بالغ بر ۲۸ هزار تُن گندم برابر سه ماه و نیم ذخیره مورد نیاز در استان انبار شده است.

منوچهری با بیان اینکه از محل واردات در استان، ۱۲ هزار تُن مجوز واردات داشتیم که شش هزار تُن به استان وارد شده است، تاکید کرد: برای تأمین گندم استان هشت هزار تُن نیز از استان گلستان وارد شده که ۲ هزار تُن دیگر در دست اقدام است. از سوی دیگر باید گفت ماهیانه به صورت میانگین ۸ هزار تُن گندم در استان مصرف خواهد شد.

مجید برهانی، رئیس اتاق بازرسی، نظارت و اصناف استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه به دلیل رسیدن به اواخر فصل، با افزایش قیمت در حبوبات به صورت کشوری مواجه بودیم، گفت: در بحث روغن نباتی و مایع از لحاظ قیمت و فراوانی با وضعیت مطلوبی در سطح فروشگاه‌ها و اصناف برخورداریم از سوی دیگر در بحث افزایش قیمت صیفی‌جات، به دلیل محدودیت‌های کرونایی، برداشت محصول کاهش پیدا کرد و شوک افزایش قیمت به بازار وارد شد.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت موز نیز به دلیل وارداتی بودن وجود دارد و برخی از سایر محصولات نیز به طور طبیعی به دلیل فرارسیدن فصل برداشت وجود داشت، افزود: در بازار استان هم اکنون، گوجه فرنگی با قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و پیاز و سیب زمینی نیز با قیمت شش هزار و ۵۰۰ تومان در حال عرضه است. همچنین قیمت گوشت گوساله زنده هم‌اکنون کیلویی ۶۰ هزار تومان و قیمت گوسفند زنده نیز از ۵۳ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان در استان در حال فروش است. گوشت مرغ نیز با قیمت ۲۵ هزار تومان و تخم مرغ نیز با قیمت ۲۳ هزار تومان در سطح بازار استان در حال توزیع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار