رئیس سازمان انرژی اتمی:

مردم منتظرند ببینند چه زمانی انرژی هسته‌ای به تولید برق کمک می‌کند

اصفهان –( پانا)- رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد تأثیر صنعت هسته‌ای در امنیت، اقتصاد و زندگی مردم مورد غفلت بوده است و از طرفی مردم منتظرند ببینند چه زمانی انرژی هسته‌ای به تولید برق کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۱۴۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مردم منتظرند ببینند چه زمانی انرژی هسته‌ای به تولید برق کمک می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، محمد اسلامی در دیدار با امام جمعه اصفهان، با بیان اینکه ۳۱ سال در حوزه صنعت و تحقیقات حضور داشتم، اظهار کرد: حلقه مفقوده صنعت هسته‌ای دانش، پژوهش، تحقیقات و خلق فناوری نیست بلکه صنعتی سازی و تأثیرگذاری آن در امنیت، اقتصاد و زندگی مردم مورد غفلت بوده است.

وی افزود: با توکل بر خدا در نظر داریم هیاهوی هسته‌ای را به آرامش تبدیل کنیم و توسعه و پیشرفت آن را سرعت داده تا مردم و کشور نتایج آن را ببینند و این پیشرفت‌ها در اقتدار ملی تأثیر بگذارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای مثال هم‌اکنون اماراتی‌ها نیمی از تولید برق هسته‌ای خود را محقق کرده‌اند و مردم ما منتظر هستند تا ببینند صنعت هسته‌ای چه زمانی قرار است به تولید برق در کشور کمک کند و کاربرد آن را ببینند.

وی در ادامه عنوان کرد: در اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید شده است که کمک کردن، توانمندسازی برای ایجاد قابلیت و تسهیل گری برای استفاده صلح‌آمیز از صنعت هسته‌ای برای همه کشورها از جمله وظایف آژانس است، اما این موضوعات برای کشور ما کاملاً برعکس است و این آژانس به ما کمک نمی‌کند.

اسلامی یادآور شد: در بخش هسته‌ای برجام یک کلمه وجود دارد و آن اعتمادسازی است و هیچ چیز دیگری در آن نیست.

همچنین آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این دیدار با اشاره به سوابق مدیریتی رئیس سازمان انرژی اتمی و حضور وی در وزارت دفاع گفت: آقای اسلامی هر جا که باشد مدیری کاری و توانمند است و می‌تواند با توانایی مدیریتی خود دستاوردهای جدیدی را در حوزه صنعت هسته‌ای کشور رقم بزند و مردم تأثیرات آن را در زندگی خود ببینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار