مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

مدارس روستایی با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر از اول مهر ماه حضوری خواهند بود

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اعلام کرد تمامی مدارس روستایی با رعایت تراکم و ظرفیت ۱۰ نفر در هر کلاس و با فاصله‌گذاری و رعایت نکات بهداشتی همچون سال گذشته از ابتدای مهر ماه به‌صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس روستایی با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر از اول مهر ماه حضوری خواهند بود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در جلسه مشترک شورای معاونین، روسا و مدیران نواحی و مناطق استان که با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در تالار معلم تبریز تشکیل شد، گفت: سعی می کنیم آغاز سال تحصیلی جدید را از نقطه نظر رویکرد و سیاست گذاری، نگرش ها و سیاست های آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا انجام دهیم تا بازگشایی همزمان با سراسر کشور با آرامش، بدون دغدغه و رضایت اولیا و همکاران و با هماهنگی و استفاده کامل از ظرفیت ها انجام شود.

جعفر پاشایی افزود: از سطح استان تا مدرسه در ثبت نام و صدور ابلاغ، توزیع کتاب درسی؛ بحث اطلاع رسانی را به عنوان نشانگرهای آغاز سال تحصیلی جدید در جلسات مختلف مورد توجه قرار دادیم تا برای بازگشایی چیزی از قلم نیفتد.

وی ادامه داد: از نقطه نظر آمار و شاخص ها در استان آذربایجان شرقی ۳۹ منطقه و ناحیه با ۸ هزار و ۶۲۱ مدرسه دولتی و غیردولتی دارای برنامه هستیم.

این مقام مسئول در حوزه تعلیم و تعلم همچنین شرح داد: چشم انداز استان در حوزه آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۴ ترسیم شده است. در سطح استان در مراکز آموزش و پرورش ۷۷۷ هزار دانش آموز و نوآموز تحصیل خواهند کرد و همچنین ۴۴ هزار نیروی فرهنگی که در حوزه معلمان، مشاوران، مدیران و همکاران فعالیت دارند مشغول به کار خواهند بود. ۱۸ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی و ۸۲ درصد در مدارس دولتی تحصیل خواهند کرد.

وی افزود: از نظر تعداد مدرسه در کشور دارای رتبه سومین استان هستیم و رتبه چهارم از نظر مدارس حضوری در کشور را دارا هستیم. درصد مدیران عضو شاد در استان ۹۴ درصد است و اکثر دانش آموزان به آموزش غیرحضوری دسترسی دارند و آمار دانش آموزان عضو شبکه شاد ه.۸۹ درصد رویت شده و ۸۷ درصد از دانش آموزان از همه ظرفیت ها اعم از بسته های آموزشی، آموزش های تلویزیونی و آموزش های مجازی استفاده می‌کنند.

جعفر پاشایی خاطر نشان کرد: در حوزه تعمیر، تجهیز و نیز بهداشتی مدارس در استان، خوشبختانه هماهنگی بسیار بالایی با اداره کل نوسازی مدارس داریم و به‌شدت پیگیر پروژه های احداثی و تعمیر مدارس هستیم. بحث سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در حال تشریح است و سنجش نو آموزان نیز آغاز شده است؛ همچنین فرایند پیگیری، شناسایی و ثبت نام بازماندگان از تحصیل مخصوصا در پایه اول که بسیار مهم است در جلسات مختلف پیگیری می‌شود و این موضوع در نواحی ذیربط در حال شکل گیری است.

وی افزود: آموزش مجازی توسط مدارس و مدیران و پیگیری مستمر روسای آموزش و پرورش درحال تشریح است. تنظیم برنامه درسی هفتگی به سه وضعیت آموزش حضوری، نیمه حضوری و ترکیبی در مدارس استان از اول تیر ماه با لحاظ تجربه بسیار بالا دنبال می‌شود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان تشریح کرد: دوره ها و کارگاه های آموزشی برای توانمندسازی و همچنین اطلاع از سواد فناوری همکاران در سطح استان برگزار شده است. فرایند انتخاب و انتصاب مدیران، انتقال نیرو و کمبود نیرو در استان به خوبی مدیریت می شود و خوشبختانه با وجود همه کمبودهای حوزه انسانی، استان ما از نیروی انسانی بالایی برخوردار است و از تمامی ظرفیت های آموزشی از جمله بازنشستگان عزیز و دبیران حق‌التدریسی نهایت استفاده را خواهیم کرد تا مشکل کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: براساس مجوز ستاد استانی و تاکید سرپرست محترم آموزش و پرورش و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تمامی مدارس روستایی با رعایت تراکم و ظرفیت ۱۰ نفر در هر کلاس با فاصله گذاری و رعایت نکات بهداشتی همچون سال گذشته از ابتدای مهر ماه به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

پاشایی با تاکید بر لازمه پیگیری از بحث بازگشایی مدارس گفت: سازمان عملی مدارس و استقرار مدارس از اول مهر شروع می‌شود و باید با آرامش و اطمینان آغاز سال تحصیلی را داشته باشیم و مردم را درک کنیم.

عاشور اکرمی معاون آموزشی متوسطه استان نیز در ادامه این جلسه اهداف پروژه مهر را در برنامه محوری و بازگشایی با نشاط خواند و گفت: ۷ کارگروه در ۳۹ منطقه و ناحیه استان تشکیل شده است و افراد حاضر پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: صدور ابلاغ شهرداران نیز برای آماده سازی بهتر مدارس انجام شده است.

رئیس اداره بازرسی استان نیز با اشاره به مختصری از اقدامات دستگاه تعلیم تربیت استان در ایام کرونایی گفت: نظارت آموزش و پرورش و شورای معاونین بر فعالیت های آموزشی و پرورشی، اجرای طرح سنجش گران آموزش در استان جهت رصد میزان و کیفیت دسترسی دانش آموزان به امر آموزش، برنامه ریزی مقرر و هماهنگ با سلسله مراتب از سطح اداره کل تا مدرسه برای نظارت بر آموزش، آموزش دانش آموزان جا مانده از شبکه شاد با راهکار های مختلف، آموزش حضوری، ارائه درسنامه محتوای آموزشی و پوشش حداکثری آموزش دانش آموزان، استقرار آموزش حضوری در مناطق روستایی و مناطق کم جمعیت، تهیه اطلس دانش آموزی و تعیین وضعیت آموزشی تمامی دانش آموزان از اقدامات این اداره است.

علی مظفری ادامه داد: با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشده و با توجه به شیوه نامه ها از طرف وزارت، کلیه آموزش ها به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد صورت گرفته است و در این راستا اطلس یاد‌دهی و یادگیری تمام دانش آموزان نواحی و مناطق استان مستقر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار