طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می شود

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت به‌لحاظ توسعه شهرهای استان و آمایش سرزمینی طرح جامع گردشگری بازنگری و در آینده نزدیک تدوین می شود.

کد مطلب: ۱۲۱۴۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می شود

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی مسایل و طرح جامع گردشگری استان اظهار کرد: طرح جامع گردشگری استان اردبیل تقریبا قبل از استان شدن آن تدوین شده و نیاز به بازنگری کلی داشته که با هماهنگی میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی، استانداری و یک تیم قوی از اساتید برجسته کشوری تدوین و بازنگری می شود.

او با بیان اینکه در طرح بازنگری کلیه نیازمندی ها و ایده ها به روز می شوند، افزود: عملیاتی کردن ایده هایی که از لحاظ کمی و کیفی در طرح جامع گردشگری نیاز بوده پیاده شده است و روند کار رو به پیشرفت است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در طرح بازنگری امکانات، فرصت ها، تهدیدها و محدودیت های استان شناسایی شده و هدایت شیوه های بهره برداری از منابع آب های معدنی و کاهش وابستگی های فصلی به خوبی دیده شده است.

این مسوول با بیان اینکه در طرح جامع گردشگری باید برای ماندگاری بیشتر مسافران در استان نگاه ویژه ای داشته باشیم، گفت: بهره گیری از ساز وکارهای لازم برای باز توزیع گردشگران در سطح شهرستان های استان به شمال و جنوب، استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری در داخل شهر از جمله مجموعه شیخ صفی و جاذبه های منحصر به فرد از اهداف اصلی طرح جدید است.

بهنام جو تصریح کرد: با اتمام پروژه راه آهن ظرفیت جدیدی برای گرشگری استان ایجاد می شود و باید طرح بازنگری با نگاه بین المللی با چشم انداز حداقل ۱۵ ساله تدوین شود.

او گردشگری سلامت را از جمله بخش های مهم این طرح برشمرد و اظهار کرد: با توجه به مرز مشترک ایران و آذربایجان و انجام طرح های مختلف مشترک بین دو کشور باید با انگیزه بیشتر نسبت به گردشگری پزشکی و سلامت نیز توجه ویژه شود.

نماینده عالی دولت در استان از پژوهشگران طرح جامع گردشگری خواست در حین تحقیق ضمن بر طرف کردن نقایص موجود باید در امایش سرزمینی مشخص شود که چند درصد نیازمندی های استان تا کنون کار شده است و چه کارهایی باید در آیتم های بعدی بررسی و در طرح بازنگری اعمال شود.

بهنام جو ادامه داد: کمبودها و ظرفیت ها در این طرح باید کاملا مشخص شود. اینکه در وضعیت بحران کرونا چه نارسایی هایی در سطح استان از لحاظ جمعیتی مشاهده می شود نیز اعمال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار