شربت دار تشریح کرد

کارویژه معاونت پرورشی و فرهنگی برای نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس

تهران (پانا) - جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و آیین زنگ ایثار و مقاومت پیش ازظهر امروز با حضور سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
کارویژه معاونت پرورشی و فرهنگی برای نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس

علی رمضانی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه ۲ شعار سرپرست وزارت آموزش و پرورش توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه قرآن است اظهار کرد: حضور ایشان در وزارتخانه برای ما مغتنم است دغدغه وی برای توسعه این موضوع ما را به انجام اقدامات موثر فرامی‌خواند.

وی افزود: در معاونت پرورشی و فرهنگی برگزاری آیین زنگ ایثار و شهادت به اداره کل فرهنگی هنری واگذار شده است و در این راستا پویش‌های مختلفی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی همچنین عنوان کرد بنیاد شهید برنامه‌های خوبی در این راستا دارد که باید از آن نیز استفاده کنیم.

رمضانی اقدامات انجام شده در آستانه هفته دفاع مقدس را به شرح زیر بیان کرد: ابلاغ بخشنامه بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس به انضمام شیوه نامه ستادکل نیروهای مسلح؛ هماهنگی و برنامه ریزی زنگ ایثار، مقاومت و شهادت با برگزاری جلسات شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی؛ برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت با موضوع دفاع مقدس، برگزاری پویش‌های مدرسه حماسه از آغاز هفته دفاع مقدس، طراحی پوستر دفاع مقدس، جریان سازی و اطلاع رسانی با ابتکار عمل در فضای مجازی و کانال‌ها و گروه‌های موجود در شبکه شاد، احصای برنامه‌ها و پیشنهادات سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف ستادی آموزش و پرورش، برنامه ریزی برای افتتاحیه دومین دوره علمدار یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی.

فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم

حسن شربت دار در ادامه این جلسه با بیان اینکه در دفاع مقدس اتفاقاتی افتاده که در آینده تکرار نمی‌شود اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته مجد، عظمت و اقتدار ایران است اقتدار و عظمت امروز ایران نتیجه دفاع مقدس است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس را ترویج دهیم عنوان کرد: فرهنگ دفاع مقدس تولید و تضمین قدرت می‌کند.

شربت دار بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: کمک تشکل‌های دانش‌آموزی برای حضور دانش‌آموزان موثر است باید زنگ ایثار و مقاومت در تهران با برنامه ریزی‌های موثر نواخته شود.

وی خبر داد در قالب بسته سیاستی که به استان‌ها ابلاغ شده کارویژه ای برای برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس تعیین کردیم.

دفاع مقدس یک گنجینه سرشار از آموزه‌های تربیتی است

اسماعیل بحری‌زاده مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در این جلسه بیان کرد: آموزه‌های دفاع مقدس فرازمانی و فرامکانی است در سازمان نگاه ما به دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه سرشار از آموزه‌های تربیتی است.

به گزارش پانا وی افزود: آغاز استخراج آموزه‌های تربیتی از دفاع مقدس برای استفاده دانش‌آموزان و سرمایه گذاری برای آینده مهم است. چیستی، چرایی و چگونگی دفاع مقدس اهمیت دارد و باید سهم خود را در این راستا ایفا کنیم.

بحری‌زاده نواختن این زنگ را مهم دانست که باید صدای آن به گوش همگان برسد.

در این جلسه هریک از بخش‌های مختلف مانند مسئولان بنیاد شهید، مدیرکل شاهد وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی به بیان نکات خود برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار