کاظمی خبر داد

آغاز سال تحصیلی جدید از سوم مهر با حضور رئیس جمهور

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد آینده نظام در اختیار دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سال تحصیلی جدید از سوم مهر با حضور رئیس جمهور

علیرضا کاظمی در افتتاحیه سومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه آینده نظام در اختیار دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی است اظهار کرد: نقطه عزیمت هر نظام برای دستیابی به اهداف و آرمان‌ها خود نظام تعلیم و تربیت آن کشور است. قطار توسعه هر اقدام پایداری از ایستگاه بزرگ تعلیم و تربیت می‌گذرد و هر نظامی که به این جایگاه رفیع کم توجهی کند به همان میزان آسیب می‌بیند.

وی در ادامه میزان موفقیت را در میزان توجه به این دستگاه عظیم دانست و افزود: نقش آموزش و پرورش و نظام یادگیری نیز در این راستا بالاست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دوری از فضای تعلیم و تربیت آسیب‌های بسیاری همراه داشته است گفت: افت کیفیت آموزشی و فقر یادگیری از جمله این آسیب‌هاست که در دوران کرونا برای دانش‌آموزان ایجاد شده است. همچنین محرومیت بیش از یک و نیم میلیارد دانش‌آموز در دوران کرونا آسیب‌ها را جدی‌تر کرد.

سیاست ریاست جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا ضرورت بازگشایی مدارس است که در دستور کار قرار گرفت

وی با بیان اینکه باید به سمت آغاز سال تحصیلی پیش رفت، یادآور شد: اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور آموزش حضوری، ۷۰ درصد ترکیبی حضوری و مجازی و تعدادی محدود مجازی صورت می‌گیرد.

کاظمی خاطر نشان کرد: سیاست ریاست جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا ضرورت بازگشایی مدارس است که در دستور کار قرار گرفت. زمینه حضور تدریجی و کم دغدغه‌ دانش‌آموزان فراهم شده و به مدیران مدارس به زودی ابلاغ می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش اظهار کرد: سال تحصیلی جدید با حضور ریاست جمهوری در روز سوم مهر زنگ مدارس با کمک معلمان، اولیا به صدا در می‌آید و مسیر بازگشایی در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود.

حفظ سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ماست

وی ادامه داد: در این عرصه مهم باید امروز کشور زمینه بازگشایی را برای خدمت به کشور فراهم کنیم. هیچ چیز نباید در مقابل سلامت دانش‌آموزان قرار گیرد و حفظ سلامت آنها خط قرمز ماست.

سرپرست آموزش و پرورش افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان می‌تواند نقش مهمی در ترغیب و اقناع جامعه برای عادی سازی بازگشایی مدارس داشته باشد. بازگشایی مدارس یکی از مهم ترین ماموریت کشور محسوب می‌شود.

کاظمی خاطر نشان کرد: اولین ماموریت نظام بازگشایی مدارس است که به عنوان استراتژی اصلی مورد توجه قرار گرفته است. آغاز سال تحصیلی از اول مهر و بازگشایی با رویکرد تدریجی و حفظ سلامتی دانش‌آموزان پس از آن دنبال می‌شود.

سهم منابع انسانی در کشورهای توسعه یافته به دلیل توجه به نظام تعلیم و تربیت توسعه یافته است

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه تشکل‌ها بویژه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بسیار است، گفت: این کنگره در آغاز سال تحصیلی و آستانه بازگشایی مدارس شکل گرفته است، دستاوردهای اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی در کشور به نظام تعلیم و تربیت وابسته است، سهم منابع انسانی در کشورهای توسعه یافته به دلیل توجه به نظام تعلیم و تربیت توسعه یافته است، در کشور راه زیادی برای کشف و پرورش سرمایه‌های کشور داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام تعلیم و تربیت همه آرزوهای مردم و رهبری در سند تحول تجلی پیدا کرده و به عنوان میثاق ملی در دستور کار است. نقطه مشترک ما و شرکا در همه ابعاد همین اهداف سند است، دستیابی به حیات طیبه براساس سند تربیت چند ساحتی مورد توجه است.

در کنار تمرکز بر دانش باید موقعیت‌های یاددهنده تربیتی را فراهم کنیم

کاظمی با بیان اینکه براساس اهداف سند نیاز به انسان متعادل و متوازن در همه ساحت‌ها داریم، افزود: برای داشتن دانش‌آموزان در تراز سند براساس سند تکوین و تعالی فرد است، سند مسیر را هم به ما نشان داده است، در هرکدام از این ساحت‌ها در کنار تمرکز بر دانش باید موقعیت‌های یاددهنده تربیتی را فراهم کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش اظهار داشت: بزرگترین مشکل نظام تعلیم و تربیت این است که در مسیر صرفا آموزشی حرکت می‌کنیم، تشکل‌های دانش‌آموزی بالاترین فرصت‌های تربیتی را فراهم می‌کنند نزدیک ترین و موثرترین راه دستیابی به اهداف سند نقش پذیری دانش‌آموزی است.

به گفته کاظمی، در میان تشکل‌های دانش‌آموزی در همه ابعاد، اتحادیه انجمن به لحاظ سابقه جهادی در تاریخ انقلاب یقینا برای حفظ آرمان و ارزش های انقلاب و توسعه و فرهنگ ارزش‌های ملی در خط مقدم قرار دارد. اتحادیه به تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی کمک می‌کند به همین دلیل حمایت‌های حداکثری لازم برای این تشکل را انجام می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار