جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان (پانا) – در آستانه سال تحصیلی جدید شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان به‌منظور تشریح اهداف و برنامه‌های این سازمان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: ماموریت سازمان دانش‌آموزی زمینه‌سازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است و برای این منظور دانش‌آموز باید نقش آفرینی کند.

حمیدرضا رخشانی افزود: بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان دانش آموزی نیازمند تعامل، همراهی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون سازمانی است.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی ظرفیتی بسیار قوی در کنار آموزش و پرورش است که در تربیت اجتماعی دانش آموزان نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: جشن عاطفه ها نماد مهرورزی، نوع دوستی و مهربانی هاست و همه افراد مشارکت جو و فعال در این عرصه در حقیقت معامله‌ای با خدای خود دارند.

رخشانی ادامه داد: در فضای بوجود آمده در پی شیوع بیماری کرونا نقش و اهمیت و فلسفه برگزاری جشن عاطفه ها بیش از پیش نمایان می شود و ضرورت دارد در سایه تعامل و همفکری هر دو مجموعه آموزش و پرورش و کمیته امداد حضرت امام (ره) با مدیریت هرچه بیشتر به این مهم پرداخته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و بکارگیری بسترهای گوناگون برای تحقق این برنامه با محوریت حوزه پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش آموزی دنبال خواهد شد و عواید حاصل از آن برای دانش‌آموزان همان مدرسه و همان شهرستان و منطقه تدبیر شود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه اجرای بسته تحولی «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» را در سال تحصیلی گذشته تجربه ای ارزشمند و مفید عنوان کرد و گفت: با وجود شرایط کرونایی در سال تحصیلی گذشته این بسته در تمامی سرفصل ها به خوبی اجرا شد و به مثابه یک نقشه راه هدایت گر فعالیت‌های سازمان دانش آموزی بود.

محمود همت ادامه داد: هم اینک در آستانه سال تحصیلی جدید تمرکز سازمان دانش آموزی بر جذب و ساماندهی نیروی انسانی است تا بتوانیم با توان و تخصص کافی فعالیت‌های سازمان دانش آموزی در بخش مجلس، پیشتازان و خبرگزاری پانا را در پیش بگیریم.

وی افزود: سازمان دانش‌آموزی در سال تحصیلی پیش رو، سبک جدید آموزشی و فعالیتی خود را در قالب فعالیت‌های ترکیبی ارائه خواهد کرد.

همت خاطر نشان کرد: سال گذشته سازمان در سه حوزه فعالیتی مورد بازمهندسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تشکیلات پیشتازان در این بازمهندسی کاملا بومی شد و براساس سند تحول بنیادین تمام محتواهای آموزشی مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: در سال تحصیلی آینده نسخه بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان رسماً اجرا خواهد شد و هم اکنون تمامی تمهیدات لازم در حال انجام است.

مدیر سازمان دانش آموزی با بیان اینکه جشن عاطفه ها هفتم مهرماه در استان آغاز می شود، گفت: برگزاری جشنواره پاییزه یکی از فعالیت‌های سازمان دانش آموزی به مناسبت آغاز سال تحصیلی است که دانش آموزان می توانند محتوای مرتبط با جشن عاطفه ها را در قالب هایی همچون عکس، نقاشی، کلیپ، دلنوشته و ... تهیه و برای شرکت در جشنواره پاییزه به ادارات دانش آموزی شهرستان ها و مناطق خود ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار