شعار سال تحصیلی جدید، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است

مشهد(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی عنوان کرد شعار سال تحصیلی جدید بر اساس اهداف سند تحول بنیادین مبنی بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی انتخاب شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شعار سال تحصیلی جدید، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، رضا صابری تولایی با بیان اینکه خودباوری و اعتماد به نفس یکی از اصلی ترین اصول پیشرفت در زندگی است، اظهار کرد: خودباوری سبب افزایش انگیزه خواهد شد، فرد برای بالا بردن توانایی ها و قابلیت های خود در زمینه های مختلف زندگی نیازمند خودباوری است.

وی افزود: تجربه نشان داده دانش آموزانی که اعتماد به نفس بالایی داشته اند موفق تر خواهند بود، به نظر می رسد یکی از ضرورت های جامعه امروز ما داشتن فرزندانی با خودباوری بالاست تا انسان های توانمند را در فردای خود شاهد باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مهارت یعنی توانایی انجام کار به گونه ای که فرد بتواند باچالش و ضروریات زندگی روزمره خود کنار آید تصریح کرد: در حقیقت مهارت مجموعه ای از شایستگی های فردی و گروهی است که افراد برای زیستن در دنیای آینده به آن نیازمند هستند، به همین دلیل در اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین برای مهارت آموزی تاکید ویژه شده است.

صابری تولایی در ادامه افزود: مهارت مورد نظر همه جنبه های فنی، ادراکی، اجتماعی و.... را شامل می شود، به همین دلیل تاکید بر تربیت تمام ساحتی در سند تحول از اهداف اساسی در نظام تعلیم وتربیت ذکر شده است.

مسئول ستاد پروژه مهر دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه مسولیت پذیری یکی از ویژگی های هر فردی محسوب می شود و تاثیر زیادی در نوع نگرش دیگران نسبت به شخصیت و عملکرد فرد دارد تصریح کرد: مسولیت پذیری عامل تقویت اعتماد اجتماعی است و این اعتماد، سرمایه اجتماعی را تقویت خواهد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسولیت پذیری یک تعهد درونی است و فردمسولیت پذیر شخصی است که آگاهانه تصمیم می گیرد، رفتاری منطقی وحساب شده دارد،مسولیت وعواقب کارها وتصمیمات خود را می پذیرد، فرد مسولیت پذیر وظایف خود را می شناسد،زمان خود را مدیریت می کند،نظم وانضباط کاری دارد،وقت شناس بوده و اشتباهات خود را می پذیرد.

صابری تولایی در پایان با بیان اینکه انتخاب شعار سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با هدف تربیت فرزندانی تمام ساحتی صورت پذیرفته تا احساس توانایی و توانستن در آنها تقویت شود گفت: بدیهی است چنانچه فرزندان ما خودباوری، کسب مهارت های زندگی و مسولیت پذیری را در فرآیند تعلیم و تربیت تجربه کنند، فردای جامعه انسان های توانمند، قوی و کارآمد خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار