تدوین آیین‌نامه اجرایی مدارس در ۸ فصل براساس سند تحول بنیادین

امانی: مدرسه باید بر ۳ اصل متمرکز باشد/آیین‌نامه اجرایی مدارس مفصل‌ترین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد در فضای سند تحول بنیادین از مدرسه به عنوان محل یادگیری‌های موثر نام برده شده که این محل درک و اصلاح موقعیت است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تدوین آیین‌نامه اجرایی مدارس در ۸ فصل براساس سند تحول بنیادین

محمود امانی تهرانی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که از صبح امروز به میزبانی اردوگاه شهید باهنر درحال برگزاری است با موضوع تحلیلی بر آیین نامه اجرایی مدارس اظهار کرد: در فضای سند تحول بنیادین از مدرسه به عنوان محل یادگیری‌های موثر نام برده شده که این محل درک و اصلاح موقعیت است آیین نامه اجرایی مدارس با این نگاه به مدرسه در فضای جدید شکل گرفته است.

امانی اشاره کرد: اگر ماموریت مدرسه را در سند تحول بنیادین تحلیل کنیم سند می‌گوید مدرسه باید بر تربیت رسمی و عمومی متمرکز باشد در دوره تربیت رسمی و عمومی مدرسه انتظارات زیادی بیان می‌شود در حالی که مدرسه یک ماموریت اولیه دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: براساس سند تحول بنیادین مدرسه باید بر شایستگی‌های پایه یادگیری، رشد متوازن در شایستگی‌های تربیتی در ۶ ساحت و ماموریت‌های ویژه ملی متمرکز باشد.

وی با توضیح این مسائل گفت: سند تحول بنیادین به مدیر مدرسه نگاه ویژه ای دارد مدیر، مخاطب بی واسطه سند تحول است. مدیر رکن ایجاد ارتباط موثر بین مدرسه، جامعه و حاکمیت، دارای صلاحیت و اختیار، کنشگر و مسئول در قبال کیفیت و اثربخشی است. با این نگاه آیین نامه اجرایی مدارس تدوین شده و نسخه امروز آن حاصل کار ملی ما است.

امانی با بیان اینکه آیین نامه اجرایی مدارس اجرای آزمایشی ۳ ساله و ۸ فصل دارد گفت: این آیین نامه یک درسنامه است که مفصل ترین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است و قصد دارد جایگاه مدرسه را ارتقا دهد، تمرکززدایی کند و مشارکت جویی را امکان پذیر کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش پیرامون چرخش‌های تحول آفرین در پی این آیین نامه بیان کرد: چرخش‌هایی را در راستای سند تحول بنیادین برای این آیین نامه درنظر گرفتیم. لازم است مدیران مدارس با این آیین نامه ارتباط برقرار کنند برای آموزش این موضوع نیز اقداماتی در شورا انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار