استاندار خوزستان عنوان کرد:

نرخ بیکاری خوزستان با توجه به منابع استان توجیهی ندارد

اهواز(پانا)- استاندار خوزستان گفت جبهه‌ای که امروز استاندار در آن قرار دارد همان جبهه مردم است، خانواده ما در همان استانی زندگی می‌کنند که مردم در آن زندگی می‌کنند هیچگاه نباید میان یک مسئول دولتی و مردم تقابل وجود داشته باشد چراکه این دولت متعلق به مردم است و مردم از طریق انتخابات آن را برگزیدند تا این دولت امور را اداره کند.

کد مطلب: ۱۲۱۳۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نرخ بیکاری خوزستان با توجه به منابع استان توجیهی ندارد

صادق خلیلیان روز جمعه در نخستین دیدار کاری خود با فرمانداران سراسر استان در محل استانداری اظهار کرد: شب گذشته از محله ای در اهواز بازدید کردم که از نظر زیرساخت‌ها به ویژه دفع فاضلاب وضعیت قابل قبولی نداشت و مشکلاتی برای تردد و اهالی ساکن در آن منطقه ایجاد کرده بود، تا چه زمانی می‌توان این وضع را ادامه داد؟ قطعا از جایی به بعد مردم تحملشان سر می‌رود، از سوی دیگر ما به عنوان مسئول تا چه زمانی می‌توانیم از کنار این صحنه‌ها عبور کنیم، ما دقیقا مسئول چه چیزی هستیم؟ ما مسئولیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اعتبارتی به استان آمده و رفته اما مشکلات همچنان پا بر جاست چگونه می توان این مساله را تفسیر کرد؟ برخی موارد در تعارفات دیگر نمی‌گنجد و نمی‌شود از آن گذشت و چشم پوشی کرد، اعلام شده است که در چندماه آینده با شروع بارندگی شاهد بحران آب‌های سطحی و پس‌زدگی فاضلاب در استان خواهیم بود این صحبت‌ها سال گذشته نیز عنوان شده و تکراری است، بنابراین باید کارهای زیربنایی و اساسی صورت گیرد.

او با بیان این که نرخ بیکاری در سال ۹۸ از میانگین کشوری بالاتر بود توضیح داد: استانی که بیش از ۴۰ درصد منابع بودجه عمومی کشور را تامین کند اما نرخ بیکاری آن پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است و دومین استان بیکار کشور به شمار می رود را چگونه می توان تفسیر کرد؟

خلیلیان با اشاره به تنش های کارگری و مطالبات عقب مانده کارگران گفت: اگر عدم گرفتن حقوق را از محل حقوق مسئولان تامین کنیم مشکلات زودتر برطرف می‌شد، چراکه آن وقت مسئولان برای این که حقوق بگیرند چاره اندیشی می‌کردند اما وقتی مسئول حقوق خود را می‌گیرد و امکانات در اختیار دارد مشکلات همچنان ادامه پیدا می‌کند، گاهی اوقات خود را جای فردی بگذاریم که چندین ماه حقوقی دریافت نکرده است، خودمان را جای فردی بگذاریم که در کنار فاضلاب زندگی می‌کند و بوی تعفن امکان زندگی را از او سلب کرده است، باید برای این مساله که ساختارهای اداری بر ما حکومت می‌کنند یا ما ساختارها را هدایت می‌کنیم، پاسخی داشته باشیم.

او با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف و رسیدن استان به سطحی قابل قبول گفت: اگر رسانه ها در مسائل مختلف کمک نکنند ممکن است مطالب بسیاری یا به ما منتقل نشود یا از ما به مردم منتقل نشود، یکی از نقش های تاثیرگذار رسانه‌ها این است که اگر مسئولان خیالشان راحت باشد زیر ذره بین رسانه قرار ندارند و مردم از اقدامات آن‌ها بی‌اطلاعند. ممکن است موجب غفلت مسئولان شود اما حضور رسانه و ارتباطی که با مسولان دارند می‌تواند به مسولان کمک کند تا مسیر را با سرعت بیشتری طی کنند و به خلأهایی را که رسانه بررسی کرده است دست یابند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: من معتقدم بخشی از اداره کشور از مسیر رسانه‌ها می‌گذرد و در کنار دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای حاکمیتی رسانه ها نیر قرار دارند و با هم مجموعه حاکمیت را شکل می‌دهند تا کشور به سوی پیشرفت سوق یابد.

او بر تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: در استان خوزستان رسانه‌های قوی و تاثیرگذاری فعال است. از سوی دیگر در برخی شهرستان ها نیز رسانه های متعدد و فعالی وجود دارد که باید از این رسانه ها به نحو مطلوب در جهت پیشرفت کارها و اهدافی که برای نظام جمهوری ترسیم شده است بهره بجوییم و سطح زندگی مردم را ارتقا دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار