مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

سامانه «دانش» جایگزین مناسبی برای دانش‌آموزان جامانده از شبکه شاد است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد سامانه جامع و هوشمند آموزش مجازی مدارس با عنوان سامانه دانش می‌تواند جایگزین مناسبی برای دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند و تبلت برای بهره‌مندی از آموزش مجازی باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سامانه «دانش» جایگزین مناسبی برای دانش‌آموزان جامانده از شبکه شاد است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در نشست هم‌اندیشی با سرگروه های آموزشی استان که با حضور ذوقی پور از اعضای تیم تهیه، تولید و توسعه سامانه دانش، برگزار شد اظهار کرد: سامانه دانش کاملترین سیستم جامع و هوشمند الکترونیک آموزش مجازی مدارس است که سال گذشته دانشگاه صنعتی شیراز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس و چند شرکت دانش بنیان فعال در زمینه فناوری اطلاعات، پورتال جامع و هوشمند الکترونیک آموزش مجازی مدارس برای ارئه خدمات آموزش مجازی برخط و غیر برخط طراحی و ارائه کردند.

وی آموزش مجازی را به خصوص در شرائط کنونی که کشور درگیر ویروس کرونا است بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط استان با نبود زیرساختهای اینترنتی و عدم توانایی مالی خانواده‌ها برای تهیه گوشی هوشمند و تبلت روبرو هستیم، استفاده از این سامانه که به سیم‌کارت، گوشی و تبلت وابسته نیست بخش بزرگی از مشکلات دانش آموزان استان در حوزه آموزش مجازی را برطرف خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان وجود یک سامانه قوی و معلم محور جهت ارائه آموزشهای مجازی در مدارس را ضروری دانست و گفت: تجربه استفاده از سامانه دانش در استان فارس نشان داده که این سامانه جهت بهره برداری حتی در نقاط محروم و کم برخوردار مساعد و مناسب است.

رخشانی خاطرنشان کرد: برای استفاده از این سامانه با توجه به پراکندگی جمعیت در استان و تعداد بالای مدارس با جمعیت زیر ۱۰۰ نفر، باید طرحهای متعددی متناسب با جمعیت مدارس طراحی شود.

رخشانی عنوان کرد: برای اجرای این سامانه در استان باید تمامی فعالان حوزه آموزش و پرورش به درک مشترکی از کارایی و توانایی این سامانه در موفقیت آموزش مجازی برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، ارزیابی تأثیرگذاری این سامانه در پژوهشکده تعلیم و تربیت استان را ضروری دانست و گفت: در صورتی که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بتوانند به سامانه دانش وارد شوند و در طول دوران تحصیل تولید محتوا و تدریس پویا را تمرین کنند تاثیر بسیار خوبی در آموزش معلمان آینده خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار